anna_244

De bästa tipsen för att få plats med kläder och skor

Oakhill Court · Mere information

Att få plats i garderoben är inte alltid enkelt, särskilt om garderoben är liten och goda råd är alltid välkomna. Därför fokuserar vi veckans fråga på just det och hoppas att alla ska vilja dela med sig av sina bästa förvaringstips av kläder och skor.

Rensar du ur kläder och skor som du inte använder, med jämna mellanrum eller har du smarta tips på ställen man kanske normalt inte tänker på när det gäller förvaring, för att stuva undan saker?

Berätta här och lägg gärna in bilder!

(9) kommentarer

  • Josefine .
    8 år siden
    Jag har skaffat metallgalgar till de flesta av mina plagg, dem tar betydligt mindre plats!
  • mariannese
    8 år siden

    Jag har en hel del smala svarta galgar med sammetsliknande yta. Finns på Rusta och Jula och säkert fler ställen. Tar liten plats och ytan gör dessutom att t ex sidenblusar inte halkar av.

  • Houzz-bruger-ID-442124
    8 år siden

    Jag har hängt upp skoförvaring på insidan av garderobsdörrar. Från Granit, superbra tycker jag.Smart skoförvaring

  • PRO
    Inrum & Co AB
    8 år siden
    Jag har mina tröjorna stående. Det tar mindre plats och lätt att plocka
  • Henrik Berg
    8 år siden

    Metallgalgar är smart men jag kör på att köpa mindre grejer!!! Laga istället för att köpa nytt det är min melodi

  • Frida Hultberg
    7 år siden
    Mitt bästa tips är att ta bort den gamla inbyggda garderoben från 50/60-talet och bygga in en ny med mycket lådor och mindre dö-ytor i själva uppbyggnaden!

    Det gjorde väldigt stor skillnad för mig!
  • PRO
    User
    7 år siden

    Rensar och förvarar sommarkläder - linnen och shorts i en papperskasse, och vinterns långkalsonger och fleecetröjor i en annan kasse. Båda kassarna har jag i garderoben intryckta på en ledig plats. Inte så glamoröst men praktiskt eftersom de inte tar onödig plats där jag har året-runt-kläderna.

  • PRO
    User
    7 år siden
    Hänga luftigt är bäst för textilier.
    Blandningen hyllor, korgar och stång är så personligt efter behov. Tänk före.
    Använd sommar och vinter kläder förvarade i flyttkartong. Ett lakan ligger inuti kartongen och viks runt allt för att skydda bra från t ex damm i klädskåp/förråd. Fräscha upp genom att hänga ut på vädring och ibland en spray till ullplagg (finns med naturlig cederträ)
    Lyxa till en stor garderob med tapet inuti
Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Houzz bruger cookies og lignende teknologier til at tilpasse min oplevelse, give mig relevant indhold og forbedre Houzz-produkter og -tjenester. Ved at klikke på 'Accepter' accepterer jeg dette, som beskrevet yderligere i Houzz-cookiepolitikken. Jeg kan afvise ikke-essentielle cookies ved at klikke på 'Administrer præferencer'.