antoniawiklund

Blanda metaller – ja eller nej?

A
8 år siden

Är det okej att blanda metaller? Vet de som tycker att man ska hålla sig till ett material. Vilken kategori tillhör du?

Goldfinger Dining Chairs · Mere information

Krom, mässing, koppar – jag blandar hejvilt. Det blir mer levande och personligt då!
Jag föredrar den trendiga mässingen – och kör på den fullt ut!
Jag har bestämt mig för att bara inreda med kallare metaller i aluminium, tenn, silver och krom!
Hemma hos mig dominerar roséguld och koppar!
Annat alternativ (dela gärna med dig av dina funderingar i kommentarsfältet)

(6) kommentarer

  • PRO
    Joel home
    8 år siden

    Jag tycker att det är fint att blanda mellan t em mässing och stål om du hittat produkter som du gillar i de olika materialet. Allt beror på vilken stil man vill ha.

    A thanked Joel home
  • A
    Forfatter
    8 år siden

    Du har nog rätt, kanske snarare är stilen som får visa vägen @Joelhome!

  • mariannese
    8 år siden

    Mässing och koppar har traditionellt blandats och jag tycker det passar bra ihop nu som då. Jag har bl a en gammal kopparkastrull med mässingshandtag.

    A thanked mariannese
  • PRO
    User
    8 år siden

    Absolut möjligt blanda, precis som Tapwell exemplet Victrix inredarna nämner. Jag skulle säga helhetsstilen, målet med rummets intryck, ska vara tongivande. Antikt och modernt ihop, samla stilleben på var sin plats i samma rum.... allt är möjligt.

    A thanked User
  • Sophie I
    8 år siden

    Jag tycker det är coolt om man gör det på ett snyggt sätt!

    A thanked Sophie I
Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Houzz bruger cookies og lignende teknologier til at tilpasse min oplevelse, give mig relevant indhold og forbedre Houzz-produkter og -tjenester. Ved at klikke på 'Accepter' accepterer jeg dette, som beskrevet yderligere i Houzz-cookiepolitikken. Jeg kan afvise ikke-essentielle cookies ved at klikke på 'Administrer præferencer'.