mariaandersson9

Vilken färg på soffa?

Marias Inredning
7 år siden

Hej på er!

Vi flyttade nyligen till hus och vi är snart helt klara med all renovering och inredning (äntligen!) men har ett stort problem, och det är vilken soffa vi ska ha! Såhär ser vårt golv och vår matta ut i vardagsrummet, vilken färg på soffa tycker ni passar till? Jag har länge funderat på vitt, men blir det inte för lätt fläckar då? Just nu har vi en grå soffa (vår gamla som vi alltså ska byta ut) och jag är inte helt nöjd med den kombinationen heller. Hur hade ni gjort?

(7) kommentarer

  • Sophie I
    7 år siden

    Vad sägs om en vit soffa som ni kan täcka delvis med plädar för att minimera risken för fläckar?

  • PRO
    Inbe Inredning | Styling
    7 år siden

    En grön soffa, åt limehållet, kan också bli fin till den blå mattan. Det beror också på hur övriga rummet ser ut och vad det är för känsla du vill uppnå. Med dovare toner så blir det lite sobrare och med starkare kulörer ett glatt och sprudlande rum.

  • PRO
    User
    7 år siden

    Bilder från pinterest som inspiration, ena bilden från Decoist.com och andra från liagriffith.com, tredje från pier.com. Inte exakt din mattas färg men ger en vink om färgkombinationer matta-soffa.

    Miljöbilder · Mere information

    Miljöbilder · Mere information

    Miljöbilder · Mere information

  • PRO
    Stylat Northern Design AB
    7 år siden

    skulle nog säga att en beige soffa skulle passa in

  • PRO
    Charlies Inredningsänglar AB
    7 år siden

    Jag skulle välja en gråblå eller mörkblå soffa från sweef.

  • PRO
    Marias Inredning
    Forfatter
    7 år siden

    Tack för alla supertips!! Har nu börjat kolla efter orangea (vågar man!?) och beigea soffor. Smart också med tipset på Bemz, det ska jag verkligen komma ihåg :)

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Houzz bruger cookies og lignende teknologier til at tilpasse min oplevelse, give mig relevant indhold og forbedre Houzz-produkter og -tjenester. Ved at klikke på 'Accepter' accepterer jeg dette, som beskrevet yderligere i Houzz-cookiepolitikken. Jeg kan afvise ikke-essentielle cookies ved at klikke på 'Administrer præferencer'.