Valg af armatur til badeværelse og køkken
9 år siden
sidst ændret:8 år siden
Fremhævet svar
Sorter efter:Ældste
(9) kommentarer
- 9 år siden
Relaterede diskussioner
* FORVANDLING AF BADEVÆRELSE *
Kommentarer (14)Hej Dorthe. Det er en granittype der hedder Kashmir White som er brugt her og ikke en marmor. Granit er hårdere end marmor og har en lavere kalkindhold. Derfor er granit mindre sårbart og nemmere at holde end marmor. Det betyder ikke så meget hvis det er nistrede, mønstrede typer, da pletter jo ikke ses i et mylder af de naturlige pletter nogle marmor- og granittyper har. Men vælger du en hvid marmor tåler den ikke ret meget. Der findes masser af granittyper der er lyse og fine, ligesom marmor, hvis det er det, som du er på udkig efter :-)...Se flereFliser til badeværelse - kender du til nogle fine?
Kommentarer (9)Hvad er størrelsen på badeværelset? Jeg har selv et lille badeværelse med store mørkegrå gulvfliser og nogle lidt mindre fliser i den beige farve Valentina Andersen foreslår på væggen. Så egentlig meget neutralt, og tænker at det sikkert vil 'holde' i mange år, men havde jeg selv kunnet bestemme ville jeg dog have droppet de beige fliser og i stedet fundet nogle lidt mere moderne i hvide (f.eks. metrofliser som Julle foreslår, og som jeg også har i køkkenet) eller måske en lys grå. Grunden hertil er at den beige godt kan se lidt 'beskidt' ud i det lille mørke badeværelse; føler klart det er farve der spiller bedst med dagslys. Rent praktisk vil jeg foreslå nogle gulvfliser der ikke er for glatte når våde, og så selvfølgelig noget der er rengøringsvenlig og ikke suger kalk og andet skidt til sig. Og sorry for at gøre beslutningen sværere end den allerede er, men i bør også overveje hvad farve fuger i vil have, og hvordan fliserne skal sidde ifht. hinanden, da det kan ændre udtrykket af fliserne ustyrligt.Hvis vi f.eks. tager metrofliserne, så ser de meget forskellige ud alt efter hvor mørk fugen er: Men også efter i hvilket mønster de opsættes:...Se flereRenovering af badeværelse Før og efter billeder
Kommentarer (11)Nu har jeg lige været igennem det sværeste valg i mit husbyggeri. Vola eller ej, man vil jo så gerne have "det skidt", så det kæmpede jeg meget med. De fritstående armaturer er til at overse 2500kr. for et HV1 og 4.000 for et KV1. Fair nok. Men Vola har besluttet at du ikke kan samle et brusesystem til under 7000kr. og gerne det dobbelte. Jeg fandt at de ubetingede bedste priser er hos Multi-Koeb.dk Jeg køber løbende VVS-artikler og ved at samlerabatter er vejen frem, så forvent ikke pris-mirakler hvis du ikke kan lægge en ordre på en række vare. Jeg fik et tilbud på 40% rabat på Volas listepriser(!) Nu endte med at jeg fandt 3 gamle ubrugte 5100 armaturer, men ellers var ordren gået til dem. Husk at Vola indbygning er et Modul-system. Du kan ikke kombinere alt, men lidt frihed har du.Studér Vola.dk, tag udgangspunkt i deres samle-pakker. Du kan faktisk ringe direkte til Vola og få rådgivning. Forvent ikke din VVS'er gider rådgive hvis han ikke skal levere produkterne. Ofte ved en VVS'er ikke meget om Vola, da han sælger meget lidt af det. @Katrine Nu kan jeg se at en PRO siger +50.000 for Vola-armaturer for dette projekt. Det er alt for dyrt købt. Du kan sagtens få de viste produkter til under 30.000kr. Det er heller ikke et Vola brusehoved, så der kan du evt. gå fra 10.000 til 2.500 - sådan et valg kan jo gøre forskellen på om du har råd til Vola eller ej. Så giv ikke op, sæt dig derimod ind i Vola's produkter om kombinationer, ellers kan du ikke gøre den gode handel....Se flereHvor vil I sætte lyskilder og el-stik i dette badeværelse
Kommentarer (3)Hej Inge. Sikken mange spændende projekter du har gang i - det kunne være hyggeligt hvis du vil dele billeder af det hele når det engang er færdigt :) Hvad med indbygnings-spots? Man kan endda få nogle spots der kan 'drejes', sådan at de kan indstilles til at lyse nedad, selvom de sidder på en skråvæg. Og så er det nok en meget god idé at få dem i LED, da det sparer en masse strøm. Jeg har i øvrigt lige været til elpære-fremvisning, og der fik jeg at vide at det til et spejl hvor der skulle lægges makeup var anbefalet at installere pærer med koldt lys (dvs. over 2.700 Kelvin) - bare en lille notits. Jeg ville dog ikke installere koldt lys over det hele, da det - ja, føles koldt, og ikke er så hyggeligt at være i. - Hvor mange spots, og med hvor meget mellemrum ved jeg ikke, men det har de helt sikkert nogle råd til der hvor man køber dem. Mht. eludtag er det måske smart at tænke på hvad i ville bruge derude? For mig ville ét stik ved spejlet være nok, da jeg bare skal have en til min hårtrimmer. Hvis du har flere ting som el-tandbørster/radio/andet, kan det måske være fint med et ekstra stik. Hvis der skal være en vaskesøjle, skal der selvfølgelig være yderlige stik til det :)...Se flere- 9 år siden
- 9 år siden
- 9 år siden
- 9 år siden
- 9 år siden
- 9 år siden
- 5 år siden

Sponsored
Reload the page to not see this specific ad anymore








Julle Petersen