Valg af armatur til badeværelse og køkken
8 år siden
sidst ændret:7 år siden
Fremhævet svar
Sorter efter:Ældste
(9) kommentarer
- 8 år siden
Relaterede diskussioner
* FORVANDLING AF BADEVÆRELSE *
Kommentarer (14)Hej Dorthe. Det er en granittype der hedder Kashmir White som er brugt her og ikke en marmor. Granit er hårdere end marmor og har en lavere kalkindhold. Derfor er granit mindre sårbart og nemmere at holde end marmor. Det betyder ikke så meget hvis det er nistrede, mønstrede typer, da pletter jo ikke ses i et mylder af de naturlige pletter nogle marmor- og granittyper har. Men vælger du en hvid marmor tåler den ikke ret meget. Der findes masser af granittyper der er lyse og fine, ligesom marmor, hvis det er det, som du er på udkig efter :-)...Se flereArkitekt/design hjælp til udbygning badeværelse.
Kommentarer (6)Ja det er altid kunsten at begrænse sig så renoveringen ikke griber om sig ;) Kan sagtens se at brus er i den forkerte ende i forhold til indgangen til bad. Men selv få cm kan gøre underværker på et lille bad. Samt skabe opbevarings plads. Nu har jeg jo ikke helt målene fra væg til vindue. Jeg vil etablere en ny væg ved det lille værelses vindue, som "kanter" sig over til væggen ved entreen. Så er det lille værelse inddraget til køkken og bad. Bad: Bruseniches væg går 30 cm længere ud fra den nye skillevægs lige linie ind i bad. Det giver plads til vaskemaskine, samt et bord over og i fuld længde mod vindue. Pusleplads over vaskemaskine. Når børnene er fri for ble skift kunne der etableres overskabe/hylder fra bordplade til loft dybde 30 cm. Smal rektangulær vask monteres i bord, samt skabe under bord, skåret ned til en passende dybde. Endevæg ved vinduet bliver med indbygnings cisterne, det letter vvs arbejdet at bibeholde placeringen. Geberit har en model der er 83 cm i højden. På den måde kan bordpladen være i samme højde hele vejen rundt. Toilet skålen trækkes så langt mod højre (20 cm). Hele venstre side bliver inddækket med hylder. Faldstammen er gemt væg og der opstår opbevarings plads. Radiatoren er så lidt i vejen, men går ud fra at der skal etableres gulvvarme :) Køkken: Ved bruseniches bagvæg starter bordpladen og ender i en vinkel ved vinduerne. Væggen ved vaskemaskine kunne være overskabe/hylder. De to vaske er bag ved hinanden, det letter vvs arbejdet. Køl og frys burde kunne placeres ved siden af dør. På den anden side et vitrine skab til opbevaring. På siden ved vinduerne placeres komfur. Der bliver en lille udfordring med hensyn til stænk plade. Ellers kan vask og komfur bytte plads ;) God arbejdslyst :)...Se flereFarvevalg i stue/køkken alrum og soveværelse
Kommentarer (5)Farver er min helt store akilleshæl, så der vil jeg ikke komme med alt for mange råd. Jeg har selv en enkel væg i stuen i en grålig blå à la din nr. 5 - bare lysere. Jeg er ikke selv helt tilfreds med den i min stue af den simple grund at min gulvfarve er neutral (grå), så den blå farve får lov at dominere alt for meget, og får rummet til at virke en smule koldt og deprimerende. Du har dog så varme gulve at jeg tænker at alle farverne vil tage sig rigtig godt ud hjemme hos dig (se f.eks. det øverste eksempel i H Sørensen’s post). - Man kan i øvrigt ikke få for meget grønt ;) Mht. til selve udførelsen synes jeg klart at en enkel accentvæg er vejen at gå. For mig bliver det hurtigt lidt 80’er-agtigt med de helfarvede rum. En accentvæg kan laves på mange forskellige måder, så jeg tænker det er nemmest bare at poste lidt inspiration nedenfor: Geometriske former: Halvmalede vægge: "Nye grænser": Til soveværelset kan jeg i øvrigt anbefale at få senge"bordet" inkorporeret som en del af væggen i samme farve. Det har jeg selv, og det giver en enorm ro i rummet at der ikke længere står 2 obligatoriske sengeborde og akkumulerer rod, og så er gavlen samtidig med til at samle rummet. Se f.eks. her: (^ jeg har en løsning som denne med opbevaring i siden. Virkelig praktisk)...Se flereRenovering af badeværelse
Kommentarer (8)Hej Heidi Jeg ved ikke om du har set dette her opslag: https://www.houzz.dk/forum/ideer-til-badevaerelse-dsvw-vd~5406971 Jeg ville nemlig komme lidt med de samme forslag til dig mht. materialevalg og opstilling. Når man skal designe et rum godt, er det en rigtig god idé at gøre sig nogle forestillinger om hvordan rummet skal bruges, og hvilke funktioner der skal være. For nogen er et badeværelse bare et sted hvor man hurtigt tager et bad om morgenen, for andre er det et rum hvor man slapper af i badekaret efter arbejde, bruger timevis på makeup eller ordner sin tøjvask. Rummet skal helst passe til Jeres måde at leve på før det er rigtig godt. Når det er sagt, så ville jeg nok beholde opstillingen nogenlunde som nu, men måske rykke toilettet ned mellem badekar og dør. Det er ren og skær personlig præference, men jeg føler mig i hvert fald lidt overvåget ved at sidde foran et vindue. Flyttes toilettet vil i have en hel væg fri til et opbevaringsmøbel med vask i - om i så er til dobbeltvask, eller der skal være plads til vaskemaskine og tørretumbler er op til Jer og jeres behov. Bidéet ville jeg nok også ofre, men badeværelset er ret stort, så det kan sagtens rumme et badekar hvis det er (se opslag linket ovenfor for forslag til integrering af badekar). Glasvæggen lyder som en fin idé - jeg er selv vild med dem i industriel stil. Det sidste jeg vil nævne er at indtænke små smarte funktioner. Ligesom jeres nuværende indsatte spejl efterlader jer med en fin hylde til opbevaring, kan i mure lignende op i f.eks. bruseniche til opbevaring af sæbe og shampoo. Måske et lille sæde til nemmere barbering af ben? Igen: Tænk over hvordan i bruger badeværelset, og hvad for nogle ting der i dag er lidt “besværlige”. Tit og ofte glemmer man funktionaliteten i designfasen, og så ender man i stedet med at lappe lidt med hylder og shampoo-karruseller bagefter. Hvis man tænker over de her ting inden, og gør det til en del af badeværelset, så ender man ud med et meget mere fuldendt resultat....Se flere- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 4 år siden
Julle Petersen