katb_dk

Hjælp til omdannelse af åben overdækket terrasse til lukket udestue.

Hej
Jeg har brug for ekspertise til etablering af udestue. Vi har terrassen, men mangler råd til valg af antal vinduer/terrassedøre og placering af disse samt valg af gulv i overensstemmelse men vores smag og resten af huset, lige som der skal tages hensyn til en fremtidig tilbygning. Ikke tegning af tilbygningen, men placering af denne i forhold til terrassen, som kan påvirke placering af terrassedør.
Skal jeg have fat i en indretningsarkitekt eller-konsulent eller.........?
Og kan I i så fald anbefale en i nærheden af Kastrup/Amager til denne lille overskuelige opgave?
Er du selv en relevant fagperson i nærheden, så hører jeg gerne fra dig.

(2) kommentarer

  • Mikkel Andresen
    7 år siden

    Hej Kathrine.

    Lyder som et spændende projekt. Jeg har selv været i gang med noget lign, dog ikke helt det samme. Jeg har lavet et tørreloft om til beboelse, og selvom jeg havde rammer, ja så kom det bag på mig hvor meget man egentlig skal have styr på. Derfor er mit ærlige råd: ja, en arkitekt er en god investering. I kan selv styre projektet og vælge materialer, men brug en arkitekt til at tegne skitsen og få hjælp til vigtige ting så som isolering og luftgennemgang.

    Det er jo sådan at der er tusind regler når du udbygger på dit hus og npr du tager sådanne noget som terrasser og tørrelofter i brug som beboelse. Du skal isolere det korrekt og sørge for at det passer med de nye standarder, således af luftgennemtrængning er på plads og ikke skaber mug og skimmelsvamp i resten af huset. Og der skal søges tilladelse fra kommunen, så vidt jeg ved. Det mener jeg man skal med alt, du gerne vil bygge om til beboelse.

    Det gode ved en arkitekt er at de kan fortælle dig hvad du skal søge om, hvad ansøgningen skal indeholde, lave tegningerne til kommunen og fortælle dig hvordan isolerings osv skal være - altså alt det kedelige og praktiske. Der udover kan de hjælpe dig med placeringen af dør og andre små detaljer, man ikke selv tænker over :)

    Jeg fik en arkitekt ind over, desværre alt for sent i processen og derfor giver jeg gerne det gode råd videre :) God fornøjelse!

  • Sanna Hoffritz
    7 år siden

    Start med at finde ud af hvordan i vil anvende rummet nu og med kommende tilbygninger. Der er så mange regler og love der skal overholdes i forhold til rum, isolering og materialer, at det eneste fornuftige vil være at bruge penge på en arkitekt. En udestue er mange ting, hvorfor det er vigtigt at få formuleret brugen af rummet og hvilke funktioner det skal kunne anvendes til. Med disse tanker på plads, kan i fortælle en arkitekt om jeres ønsker og denne kan så skabe forslag som I kan vælge ud fra og på denne måde få det skræddersyede rum som passer til jer.

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Houzz bruger cookies og lignende teknologier til at tilpasse min oplevelse, give mig relevant indhold og forbedre Houzz-produkter og -tjenester. Ved at klikke på 'Accepter' accepterer jeg dette, som beskrevet yderligere i Houzz-cookiepolitikken. Jeg kan afvise ikke-essentielle cookies ved at klikke på 'Administrer præferencer'.