inge16

Hvilken vask er mest holdbar og rengøringsvenlig i bryggerset

7 år siden

Skal jeg vælge rustfri stål - og i hvilken kvalitet?? Nogen som ved, hvad man skal holde øje med i produktbeskrivelsen? ...... - eller en smart porcelæn vask? og her er der vel også kvalitetsforskel på emaljen??? Nogen kloge hoveder???

(7) kommentarer

  • 7 år siden

    Nu ved jeg ikke hvor meget ståhej din bryggers-vask skal kunne holde til. Til almindelig bryggersbrug ville både stål og porcelæn sikkert være helt fint.

    Hvis du derimod er ude i noget mere hardcore brug, så ville jeg umiddelbart anbefale en stålvask, da det f.eks. er den man (oftest) har i laboratorier, og jeg derfor pr. erfaring ved at de kan klare lidt af hvert - bl.a. nogle heftige farvestoffer. Stålvaske bliver selvfølgelig hurtigt ridsede, men det må man bare acceptere er en del af deres patina.

    Mht. porcelæn så kender jeg det selv fra min håndvask i badeværelset, at hårfarve og rust kan være lidt af et arbejde at få af sådan en fætter. Og i min (elskede) porcelæns-køkkenvask er der grå mærker efter rengøring af pander, som også er lidt besværlige at fjerne. Dertil er der noget med farven - det er lidt nemmere at kamuflere skidt i en grålig stålvask end en hvid porcelænsvask.

    Inge Ernst thanked ptrisja
  • 7 år siden

    Jeg er i gang med at lave køkken og har virkelig længe gået og sukket efter en indbygget hvid vask i matchende bordplade. Jeg får dog gang på gang at vide, at hvis jeg vil have noget holdbart, så skal jeg holde mig til en stålhåndvask! I forhold til porcelæn eller f.eks. vask i corian materiale (som er det jeg gerne vil have) kan ridser ses virkelig hurtigt. Jeg vil derfor give den anbefaling videre, som jeg har fået; hold dig til stål :)

    Inge Ernst thanked Trine Nyborg
  • 7 år siden

    Jeg har også prøvet lidt forskelligt nu og har helt klart bedst erfaring med vaske i porcelæn.

    Inge Ernst thanked Malthe Winther Kühn
  • 7 år siden

    Jeg er overrakset over at høre at porcelænsvasker holder sig ridse-fri. Det må jeg huske til næste gang. Vi har også stål - den er holdbar, men ridser, ja det kan man ikke udngå!

    Inge Ernst thanked Julie1988 H.
  • PRO
    7 år siden
    Hvis du vil have en holdbar vask så vælg en vask i Silgranit. Den kan Fåes i 10 forskellige farver og mange modeller. Den bliver ikke ridset. Der findes rense og plejetabletter som benyttes ca. hver 6 måned,så ser vasken altid ny ud.
    Inge Ernst thanked Skovhavens VVS
  • 7 år siden

    Whau - den ser super flot ud. Har tjekket lidt ud på google, og ledt efter en forhandler - skal lige 'mærke på den' den inden jeg beslutter mig :-) Tusind tak

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Houzz bruger cookies og lignende teknologier til at tilpasse min oplevelse, give mig relevant indhold og forbedre Houzz-produkter og -tjenester. Ved at klikke på 'Accepter' accepterer jeg dette, som beskrevet yderligere i Houzz-cookiepolitikken. Jeg kan afvise ikke-essentielle cookies ved at klikke på 'Administrer præferencer'.