lassenhasen117

Ny bygning i udlannet.

Lasse Hassen
7 år siden

Hej alle.

Jeg står i den situation at nu er jeg endelig blevet færdig uddannet, og har nu skaffet mig et arbejde.
Problemet ligger i at min arbejdsplads ligger i Spanien og jeg skal starte inden for ganske kort tid.
Jeg har fået muligheden for at bygge mit eget hus i Spanien, og har derfor været på jagt efter nogle der kunne bedre spansk end mig.
Jeg tænkte på om der var nogle herinde der kunne hjælpe mig med at oversætte nogle af de plantegninger den spanske arkitekt har sent mig. Eller det kan være i mener jeg burder gå med et professionelt oversættelsesbureau?

på forhånd tak

Lasse

(2) kommentarer

  • Birgitte Petersen
    7 år siden

    Lyder da helt fantastisk, stort tillykke! og skønt med varmere himmelstrøg! Hvor meget tekst er der på tegningerne? Jeg taler ikke selv spansk, men vi har i sin tid bygget sommerhus i Frankrig med en fransk arkitekt. Det var lidt af en prøvelse og jeg vil derfor anbefale dig at finde en god ven/en du kan stole på som kan tale spansk og tage ham/hende med når du ses med den spanske arkitekt. Jeg oplevede en del kulturforskelle i forhold til forventninger og kommunikationen omkring byggeprojektet. Hertil en masse problemer med kommunen osv, som kan være utroligt svært at have med at gøre, når man ikke kan sproget eller kender en, der gør. En oversætter kan være god, men de er jo ikke investeret i projektet ligesom du er og tænker det er rart at finde en, som du kan bruge af flere omgange så du kan få denne person til at tage samtalerne med arkitekten, bygherre, kommuner osv. Blot er råd her fra, fra en der selv har prøvet det :-) Rigtig meget held og lykke

  • Lasse Hassen
    Forfatter
    7 år siden

    Mange tank for det hurtige svar.
    Da jeg kiggede på tegningerne synes jeg ikke der var så meget tekst, det mere det med at det hele stod på spansk.
    Jeg kan læse ud fra din oplevelse at jeg skal være foreberedt på de kulturelle forskelle.
    Dit råd om en ven der kan spansk er meget godt, men mit problem ligger i at de er vores niveauer inden for spansk er meget lige.

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Houzz bruger cookies og lignende teknologier til at tilpasse min oplevelse, give mig relevant indhold og forbedre Houzz-produkter og -tjenester. Ved at klikke på 'Accepter' accepterer jeg dette, som beskrevet yderligere i Houzz-cookiepolitikken. Jeg kan afvise ikke-essentielle cookies ved at klikke på 'Administrer præferencer'.