annikaolesen

"Svævende" egetræshylder til køkkenet

Annika Olesen
7 år siden

Hej alle sammen.

Jeg vil gerne have hængt nogle egetræshylder op i mit køkken, men gider ikke at de skal have synlige hyldebærere eller hvad de hedder. Jeg leder derfor efter svævende hylder. Jeg ved at IKEA har nogle svævehylder, men vil gerne have nogle med lidt patina og i rigtig træ - faktisk præcis dem på billederne nedenfor som var et billede jeg fandt på nettet... Kan i hjælpe?

(2) kommentarer

  • ptrisja
    7 år siden

    Hvis du har mod på det kan du lave dem selv. Der er f.eks. en DIY her.

    En lidt lettere måde er at "snyde" sig til et hyldeknægtefrit look, som kan gøre på mange forskellige måder, f.eks.:

    1) At vende hyldeknægtende på hovedet, som her:

    - så man ikke ser dem så meget nedefra (kræver dog at hylderne hænger lidt højt).
    2) Montere hylden således med nogle solide vinkelbeslag:
    Der kan man selvfølgelig se dem en smule nedefra.
    3) Hvis hylden er i spænd mellem 2 vægge eller skabe, kan man lave nogle relativt 'usynlige' hyldeknægte ude i siden ud af 2 stykker træ, der ikke generer så meget visuelt.
    4) Alternativt kan man bruge hyldeknægte der ikke er så hyldeknægt-agtige:


  • PRO
    Møller Nielsens Tegnestue
    7 år siden

    Hej

    Der findes også beslag som kan montere hylder uden at de ses (efter samme principper som de svævehylder som sælges) - en hurtig søgning på "hyldebærer skjult beslag" giver blandt andet dette resultat:

    https://www.sanistaal.com/da/produkter/beslag-og-sikring/20-hyldeknaegte-garderobetilbehoer-og-profiler/hyldesystem/hyldebaerer-skjult/c-511097/1270206/hyldebaere-skjulte-til-traehylder-el-forzinket

    Spørg evt. i dit foretrukne byggemarked - og husk at få lidt oplysninger om hvor meget de enkelte beslag kan bære, så du ikke får et "muntert køkken" der hjemme.

    (og husk at en smal hylde vil kunne bære mere end en dyb hylde pga. vægtstangsprincippet!)

    På billedet du har vedlagt, vil jeg gætte på at der er en skrue i fronten af hylden gemt i overskabet. Det er med til at øge den vægt hylden kan klare væsentligt, så hvis det er muligt i dit køkken er det en god ide.

    Jeg har selv lavet en bogreol ved at indbygge en træhylde med skjulte beslag i en genbrugsbog:

    https://www.instagram.com/p/smDtkwDBrz/

    Med venlig hilsen

    Rune Dybkjær

    www.mntarkitekter.dk

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Houzz bruger cookies og lignende teknologier til at tilpasse min oplevelse, give mig relevant indhold og forbedre Houzz-produkter og -tjenester. Ved at klikke på 'Accepter' accepterer jeg dette, som beskrevet yderligere i Houzz-cookiepolitikken. Jeg kan afvise ikke-essentielle cookies ved at klikke på 'Administrer præferencer'.