jessica_svenssonvinas

Hur jag ska inreda mot detta golv?!

Jessica Svensson Viñas
7 år siden
sidst ændret:7 år siden

Hej!

Jag och min sambo har precis köpt en lägenhet med nylagt enstavigt ekparkettgolv. Se bilder på objektet.. Jag vet inte om jag gillar golvet eller inte (alltså eken) det känns så väldigt mörkt och svår stylat. Så en utav mina två frågor är

1. Om man slipar golvet hur blir det då? (Gärna bild)

2. Om vi inte slipar golvet, vilka färger och material behöver jag jobba med för att inte få den här mörka känslan? ( är inget fan utav läder, eller svarta soffor/fåtöljer)

tacksam för alla tips och skicka gärna bild eller länk på det ni tänker :)

(4) kommentarer

  • PRO
    EJ Interior
    7 år siden

    Golvet är ju jättefint!

    Om du vill ha en ljus känsla så jobba med vitt och antingen ljusgrå färgskala eller mer åt det beiga hållet. Det är även fint att jobba med dova pasteller. Golvet ger en rustik känsla så tyger som linne är fint till och material som svart stål och glas. Vill ni använda er av trä skulle jag satsa på trä i färger som tar upp det ljusa i golvet, det är svårt att se på bilderna men ask eller björk kanske, alternativt ljusbehandlad ek. Jobba även med mattor för att mjuka och ljusa upp.

    /Emelie Johanson, Stylist


    Nordhemsgatan 68, Linnéstaden · Mere information

  • PRO
    Josefina
    7 år siden

    Hej Jessica,

    Vilken fin lägenhet! Spännande att få inreda den. Jag skulle nog tipsa om vitt, precis som Emelie ovan. Men även mörkare trä skulle vara snygg!

    Vardagsrum · Mere information


    Interior · Mere information


    Garverigränd 7 · Mere information

    Garverigränd · Mere information

    Kungshöjd, Surbrunnsgatan 8 A · Mere information

  • Ossiana Smith
    7 år siden

    Jag tror lite dova färger kan vara fint, mörkare blått, grått, grönt. Dela gärna bilder hur det blir! Så fin lägenhet :)

  • PRO
Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Houzz bruger cookies og lignende teknologier til at tilpasse min oplevelse, give mig relevant indhold og forbedre Houzz-produkter og -tjenester. Ved at klikke på 'Accepter' accepterer jeg dette, som beskrevet yderligere i Houzz-cookiepolitikken. Jeg kan afvise ikke-essentielle cookies ved at klikke på 'Administrer præferencer'.