susanne_rejnholds_ndergaard

Ny grundplan

Jeg er blevet alene med fire børn, de er 12-16-16 og 18år. De er på vej videre, men der skal dog være plads til dem en tid endnu.
Jeg har fundet et hus som jeg overvejer at købe. Det er i to plan men overetagen er så dårlig at det vil være meget bekosteligt at renovere.
Min tanke er at fjerne overetagen og lave fladt tag. Det forudsætter at det er muligt at lave at lave værelser på de kvardratmeter som er i stueplan.
Det er tanken at flytte væggen, med det store vinduesparti, i stuen, udad så det flugter med væggen i badeværelser. Er det muligt?
Jeg vil gerne have et køkkenalrum
Måske sløjfe værelset som ligger i stuen
Hvis dette er realistisk overvejer jeg at få en arkitekt til at lave en ny grundplan, men hvad skal jeg regne med det koster?
Vh Susanne Søndergaard

(4) kommentarer

  • Susanne Rejnhold Søndergaard
    Forfatter
    7 år siden
    Ups glemte at vedhæfte foto
    Susanne Søndergaard
  • Morten B.
    7 år siden

    Spændende projekt. Umiddelbart tænker jeg dog det er dyrere at få bygget et helt nyt tag og lavet væg hvor vinduer er i forhold til at renovere overetagen. Det er dyrt at bygge tag fordi alt skal isoleres og reglerne for det er ret stramme. Hvor ødelagt er overetagen?

    Jeg tror også det bliver svært at få værelser til fire børn + dig, hvis også i skal have rum (stue og køkken) hvor i kan være sammen alle sammen. Jeg har snakket med en del arkitekter før som kan give en fast pris eller overslag på det man behøver. Bemærk dog at en arkitekt ikke alene kan lave grundplan og nyt tag - de skal have en ingeniør eller lign ind over projektet, hvis taget skal laves om, da der skal laves nye statistiske beregninger på bærevene etc.

    Min anbefaling ville helt sikkert være at bibeholde øverste etage og få en tømrer/entreprenør/alt-mulig-mand ud og lave det der mangler og også at skrive til et par arkitekter her på siden (du kan se alle arkitekter her: http://www.houzz.dk/professionals/arkitekter/c/dk og du kan også søge efter bestemt område i toppen) og så høre hvilket prisleje de ligger i... Er sikker på det vil være en rigtig god hjælp at få en professionel ind over, da de kan tænke ud af boksen, tænker rørføring etc ind.


    held og lykke med det spændende projekt!

  • Susanne Rejnhold Søndergaard
    Forfatter
    7 år siden
    Hej Torben
    Tak for din kommentar. Taget skal skiftes under alle omstændigheder og al isolering er ødelagt pga mår. Min ældste skal videre allerede næste år så jeg kan godt leve med at sove i stuen indtil da. Det er meningen at jeg skal blive i huset efter ungerne er fløjet fra reden og derfor har jeg ikke brug for så mange kvardratmeter og vil gerne have det hele i et plan.
    Vh Susanne
  • Bo Behrens
    7 år siden

    Jeg er blevet alene med fire børn, de er 12-16-16 og 18år. De er på vej videre, men der skal dog være plads til dem en tid endnu.
    Jeg har fundet et hus som jeg overvejer at købe. Det er i to plan men overetagen er så dårlig at det vil være meget bekosteligt at renovere.
    Min tanke er at fjerne overetagen og lave fladt tag. Det forudsætter at det er muligt at lave at lave værelser på de kvardratmeter som er i stueplan.
    Det er tanken at flytte væggen, med det store vinduesparti, i stuen, udad så det flugter med væggen i badeværelser. Er det muligt?
    Jeg vil gerne have et køkkenalrum
    Måske sløjfe værelset som ligger i stuen
    Hvis dette er realistisk overvejer jeg at få en arkitekt til at lave en ny grundplan, men hvad skal jeg regne med det koster?
    Vh Susanne Søndergaard

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Houzz bruger cookies og lignende teknologier til at tilpasse min oplevelse, give mig relevant indhold og forbedre Houzz-produkter og -tjenester. Ved at klikke på 'Accepter' accepterer jeg dette, som beskrevet yderligere i Houzz-cookiepolitikken. Jeg kan afvise ikke-essentielle cookies ved at klikke på 'Administrer præferencer'.