martin_larsen69

Renovering af 80'er 1,5 plans hus

Martin Larsen
3 år siden

Vi har netop købt et dejligt hus på godt 200 kvm som er super velholdt, men i en lidt 80'er agtig-stil med røde klinker overalt i stueplan. Vi tænker at lægge trægulv (fyr - som allerede er på 1. sal) og renovere køkken og badeværelser - så der er en gennemgående rød tråd. Vi tænker også at lave en stor træ-terrasse og her kommer dilemmaet. Trægulv, træ-køkken og træterrasse. Er det for meget træ? Hvad giver bedst harmoni? :D


Og hvor kan man (udover Pinterest) finde (gerne fysisk) materiale der kan inspirere og komme med gode løsninger?

(1) kommentar

  • ptrisja
    3 år siden

    Det er smag og behag :)

    Jeg endte med at male mit fyretræs-gulv i stuen fordi jeg synes det "åd" alle mine træmøbler. Bedste beslutning nogensinde.


    Hvis man skal blande træ synes jeg oftest det funker godt hvis træsorterne er tilnærmelsesvis ens/har samme farve:


    Eller hvis de har en meget forskellig farve:

    (her er det en fordel at gulvet ikke "larmer" for meget, så køkkenet står mere frem)


    Og så ville jeg nok generelt holde mig til de lidt "koldere" træsorter/farver - dem synes jeg oftest er nemmere at arbejde med end de "varme" (gule/rødlige), som med det samme kaster tanker hen på 70'er-kitch og sommerhus-stemning hvis der bliver for meget af det:



    Hvis det var mig der havde et hus havde jeg lavet gennemgående betongulve i stueetage + terrasse. Synes ikke der er noget der står flottere til træ :)







    Alternativt noget epoxy i en lys grå/hvid:


    Mht. inspiration er Pinterest klart det bedste udgangspunkt. Der kan man hurtigt finde ud af hvilke former for materialer man kan lide. Så plejer jeg at tage mine inspirationsbilleder ned i den lokale Silvan/Bauhaus/anden butik, og så tager vi den derfra :)

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Houzz bruger cookies og lignende teknologier til at tilpasse min oplevelse, give mig relevant indhold og forbedre Houzz-produkter og -tjenester. Ved at klikke på 'Accepter' accepterer jeg dette, som beskrevet yderligere i Houzz-cookiepolitikken. Jeg kan afvise ikke-essentielle cookies ved at klikke på 'Administrer præferencer'.