martin_larsen69

Renovering af 80'er 1,5 plans hus

4 år siden

Vi har netop købt et dejligt hus på godt 200 kvm som er super velholdt, men i en lidt 80'er agtig-stil med røde klinker overalt i stueplan. Vi tænker at lægge trægulv (fyr - som allerede er på 1. sal) og renovere køkken og badeværelser - så der er en gennemgående rød tråd. Vi tænker også at lave en stor træ-terrasse og her kommer dilemmaet. Trægulv, træ-køkken og træterrasse. Er det for meget træ? Hvad giver bedst harmoni? :D

Og hvor kan man (udover Pinterest) finde (gerne fysisk) materiale der kan inspirere og komme med gode løsninger?

(1) kommentar

• 4 år siden

Det er smag og behag :)

Jeg endte med at male mit fyretræs-gulv i stuen fordi jeg synes det "åd" alle mine træmøbler. Bedste beslutning nogensinde.

Hvis man skal blande træ synes jeg oftest det funker godt hvis træsorterne er tilnærmelsesvis ens/har samme farve:

Eller hvis de har en meget forskellig farve:

(her er det en fordel at gulvet ikke "larmer" for meget, så køkkenet står mere frem)

Og så ville jeg nok generelt holde mig til de lidt "koldere" træsorter/farver - dem synes jeg oftest er nemmere at arbejde med end de "varme" (gule/rødlige), som med det samme kaster tanker hen på 70'er-kitch og sommerhus-stemning hvis der bliver for meget af det:

Hvis det var mig der havde et hus havde jeg lavet gennemgående betongulve i stueetage + terrasse. Synes ikke der er noget der står flottere til træ :)

Alternativt noget epoxy i en lys grå/hvid:

Mht. inspiration er Pinterest klart det bedste udgangspunkt. Der kan man hurtigt finde ud af hvilke former for materialer man kan lide. Så plejer jeg at tage mine inspirationsbilleder ned i den lokale Silvan/Bauhaus/anden butik, og så tager vi den derfra :)

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Houzz bruger cookies og lignende teknologier til at tilpasse min oplevelse, give mig relevant indhold og forbedre Houzz-produkter og -tjenester. Ved at klikke på 'Accepter' accepterer jeg dette, som beskrevet yderligere i Houzz-cookiepolitikken. Jeg kan afvise ikke-essentielle cookies ved at klikke på 'Administrer præferencer'.