nhpeters

Er du en samler?

Nikolaj Peters
4. november 2015

For nogle uger siden læste jeg en artikel her på houzz, om folk der samler i en ekstrem grad, hvilket fik mig til at fundere over mit eget samler-gen, som bestemt er blevet mindre med årene. Som barn samlede jeg først viskelædere, så klistermærker og da Power Rangers var fremme samlede jeg på deres billeder. I dag samler jeg ikke rigtig på så meget udover porcelæn fra Royal Copenhagen, men er nysgerrig efter at høre om I samler og hvad I samler på?

My Houzz: A Hat Collection in Los Angeles That's Hard to Top · Mere information

(3) kommentarer

• Trine Nyborg

Jeg samler også på royal copenhagen! Samler er måske så meget sagt, men jeg ønsker mig det hver jul og har en idé om at jeg gerne vil have et fuld sæt til 10 mennesker! Så lidt en samler er jeg måske ;)

• Sofie Hansen

samlede på klistermærker fra barbie tyggegummi da jeg var barn, men intet siden!

• Karen Herløv Horte

Det startede med kapsler. Min far hjalp mig med at lave en fin kasse til dem af en tom papkasse med et hul i toppen til at putte kapslerne i. Senere kom glansbilleder og brevpapir på banen. Jeg har vist også samlet på servietter på et tidspunkt. Så var der de teenage mutant ninja turtles klistermærker, man fik med i bobletyggegummi. Så vidt jeg husker smagte tyggegummiet ikke særligt godt, men til 50 øre stykket var det en overkommelig udskrivning og klistermærkerne kunne rulle uden på hinanden, så kunne de være i en af de der små beholdere en rulle film kom i. Fælles for alle samlingerne var, at det ikke kun handlede om at eje, men lige så meget om at bytte med hinanden. Efter et par år med spisebordsstole jeg landet på lamper. Min samling indeholder alt fra lysekroner til arkitektlamper, da kriteriet er det skulpturelle i designet, mere end mærke.

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Ved fortsat brug af denne side eller app, accepterer jeg, at Houzz-gruppen bruger cookies og lignende teknologier for at forbedre produkter og tjenester, for at give mig relevant indhold og gøre min oplevelse personlig. Læs mere.