daebee50

Findes der en app/program til idee fasen af et husbyggeri?

daebee50
6 år siden

Hej.

Når jeg søger på nettet findes der en masse hjælpe til at projektere og håndtere et byggeri - når det er planlagt. Men findes der også et program/app/process som kan hjælpe i idefasen? Noget som kan hjælpe med hvilke rum og funktioner. Hvad skal der være i vores køkken? Hvordan skal haven se ud - idag og hvad med om 10år. Ja, i kender nok alle de spørgsmål, som dukker op og dem som IKKE dukker op, før der er nogle som stiller de rette spørgsmål :)

(2) kommentarer

  • ptrisja
    6 år siden

    Jeg er ikke 100% sikker på hvad du søger. Hvis det er inspiration du mangler ville jeg klart bruge Pinterest. Hvis du ikke allerede kender det, så fungerer det lidt som google; du skriver et søgeord (eks. "kitchen" eller "scandinavian kitchen"), og så giver den dig en masse billedresultater. Fordelen ved Pinterest er at det er mere organiseret (så du får kun "gode" resultater tilbage), du kan "pinne" billederne (dvs. gemme dem), sådan at du hurtigt kan finde dem senere. Efter lidt tid lærer Pinterest dig at kende, og giver dig automatisk resultater den tænker du kan lide. Ulempen er at den er en tidsrøver :)

    Hvis det derimod er programmer til at visualisere dine idéer, er SketchUp en anbefaling herfra. Det kan godt være lidt skræmmende til at starte med, men det er relativt nemt at bruge når man lige har sat sig lidt ind i det. Her er et eksempel hvor jeg har brugt det til at visualisere mit soveværelse:


    Derudover benytter jeg mig rigtig meget af Adobe Photoshop. Ikke ligefrem et begynderprogram, men der er masser af guides derude. Man kan f.eks. [som jeg gjorde her[(https://www.houzz.dk/forum/modernisering-af-vaeg-i-stue-evt-new-yorker-vaeg-dsvw-vd~5093427?n=10), bruge photoshop til at visualisere om man skal have en murstensvæg eller ej:
    Original billede:

    Med murstensvæg (Photoshop):

    Med murstensvæg og hvidmalet loft (Photoshop):


    Mht. køkkener kan jeg også anbefale IKEA's kitchen planner (Klik "Åben Tegneprogram" på siden). Det er ikke det hurtigste program, men det er virkelig godt til visualisering. - Og så er det altså brugbart selv hvis man ikke ender ud med et IKEA-køkken.


    Håber det hjalp :)

  • daebee50
    Forfatter
    6 år siden

    Ikke helt - det er også lidt svært at forklare. Når man skal have bygget et nyt hus starter tankerne om stuen? Hvilke tanker SKAL man gøre sig inden man begynder at tænke på at indrette stuen - man må vel tage højde for antal personer i huset - forventet antal gæster, lys, vinduer, hund, loft og alt mulig andet. Jeg formoder en arkitekt må have en liste, som de bruger til at spørge ind til kundens ideer og behov - ved ikke om det hjalp på hvad det er jeg søger :) - Ellers tak for indsparket :)

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Houzz bruger cookies og lignende teknologier til at tilpasse min oplevelse, give mig relevant indhold og forbedre Houzz-produkter og -tjenester. Ved at klikke på 'Accepter' accepterer jeg dette, som beskrevet yderligere i Houzz-cookiepolitikken. Jeg kan afvise ikke-essentielle cookies ved at klikke på 'Administrer præferencer'.