kibl

Pejsestuen

kibl
8 år siden
Vi har ommøbleret, men mangler ideer til de sidste detaljer. Væggen med pejsen er ikke blevet helt god.

Har du et spændende forslag?

(19) kommentarer

  • Jette N
    8 år siden

    Jeg synes det er blevet rigtig fint, kan godt lide at se hjem, der tør noget andet end bare fire kedelige vægge i hvert rum. Synes det giver lidt mere liv, sådan som I har valgt at gøre det. Jeg ville nok finde et stort, aflangt maleri i stærke farver at hænge op på den hvide væg mellem brændeovn og den lille kommode.

  • Trine Nyborg
    8 år siden

    Hvad med at lave nogle hylder hele vejen ned af væggen i midten? Så kan du bruge hylderne til bøger eller små pyntegenstande. Måske noget i denne her stil):


    W Dallas Penthouse · Mere information

  • kibl
    Forfatter
    8 år siden
    Tak for jeres kommentarer. Væggen i midten er skorstenen, den har jeg mest lyst til at lade stå blank. Det er det gamle sybord (arvestykke) som ikke matcher resten af huset og virker forkert. Jeg tilføjer lige lidt flere billeder af stuen
  • Trine Nyborg
    8 år siden
    Sidst ændret: {last_modified_time}8 år siden

    Vil du gerne beholde arvestykket eller overvejer du at skille dig af med det? Måske du i så fald kunne male det? Jeg synes altid pejse går så fint sammen med bøger - det er som om det bare hygger endnu mere. Så måske lave nogle boghylder på den væg, hvor sybordet står?

  • PRO
    LeanLiving
    8 år siden
    Sidst ændret: {last_modified_time}8 år siden

    Der er mange kanter, hvorfor jeg vil foreslå, at det bliver noget med bløde former og som ikke kalder på opmærksomhed, som pejsen vil gøre, når der er ild i den. Et billede ville efter min mening være endnu en firkant, uanset motiv eller mønster. Med mindre billedet bliver malet direkte på væggen. Lidt frækt.

    I stedet vil jeg foreslå enten en meget stor blomst, der går næsten helt op til murkanten, eller 5 blomsterstængler, der hænger ned fra muren. Blomsterkrukkerne, hvadenten de er oppe eller den store nede, skal også være runde i formen, altså ikke en firkantet krukke. Gå på jagt efter nogle blomster, der kan lide at 'løbe' nedad, eller en rigtig stor blomst med afrundede blade. God jagt.

  • marianne schmidt
    8 år siden

    hvor står pejsen i forhold til lænestolene og sofaen ? Måske tager jeg fejl, men det ser ud som om i har 2 løse tæpper, både sofa som står med ryggen til tv og lænestole i 1 rum - stå pejsen også der ? Jeg syntes der mangler sammen hæng i rummet 1 tæppe samler - 2 tæpper spreder. 1 sofa med sofabord og 2 stole overfor samler, 1 sofa og 2 stole som vender i hver sin retning spreder. ved pejsen ville jeg købe en stor grøn plante og få sat lys bagved - som lyser opad eller spots i loftet som oplyser hjørnet.

  • PRO
    LeanLiving
    8 år siden

    God idé med lys på planten. :)

  • Birgitte Petersen
    8 år siden
    Sidst ændret: {last_modified_time}8 år siden

    Jeg kan godt lide Mariannes ide med at samle møblerne med tæpper - men måske er ideen, at I har to sidde-områder? Altså står sofaen overfor stolene eller er de i hvert deres område? Er ret vild med de hvide kanter ved pejsen, så kan godt lide ideen med en plante, så man ikke tager for meget fokus fra den flotte pejs!!

  • kibl
    Forfatter
    8 år siden
    Vedr. Blomster føjer jeg lige dette billede til
  • Trine Nyborg
    8 år siden

    Er helt vild med blomstergyngen/stativet i højre side - hvor har du købt det henne?

  • kibl
    Forfatter
    8 år siden
    Det erDress upp fra Normann
  • Jette Marie Nyborg
    8 år siden
    Sidst ændret: {last_modified_time}8 år siden

    Hvad med en brændestabel på venstre væg, hvor sybordet står? Lidt i stil med dette, dog på hele væggen:

  • kibl
    Forfatter
    8 år siden
    Jeg syntes det vil se flot ud med med brændestablen, men tanken om at have et insekthotel i min stue skræmmer mig
  • kibl
    Forfatter
    8 år siden
    Nå, min kommentar mangler det sidste:
    Jeg hælder mest til bogreoler, men lampen vil jeg fortsat gerne have i hjørnet, måske skal vi bare have et modul mere fra Klim
  • Trine Nyborg
    8 år siden

    Ja bogreolen er en god ide. Bøger hygger og giver personlighed til hjemmet!

  • kibl
    Forfatter
    8 år siden
    Vil lige vise, hvad vi er kommet frem til. Mangler dog at finde en lille lampe, evt en spot til at klipse på en hylde.
  • Birgitte Petersen
    8 år siden

    Er helt vild med det! Så fint at du har formået at matche blomsterophænget med reolen - binder virkelig stuen sammen og skaber liv omkring den hvide væg! Tommel opad herfra.

  • Nikolaj Peters
    8 år siden

    Jeg synes det ser rigtigt godt ud! Bedre udnyttelse af pladsen, og samtidig stadig masser af luft. Super godt fundet på. Der er en masse små lamper [her[(https://www.houzz.dk/produkter/lamper-prbr0-br~t_18161) - måske er der noget der kan bruges. Jeg har i hvert fald selv set en masse sjove ting der.

Sponsored

Reload the page to not see this specific ad anymore

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Houzz bruger cookies og lignende teknologier til at tilpasse min oplevelse, give mig relevant indhold og forbedre Houzz-produkter og -tjenester. Ved at klikke på 'Accepter' accepterer jeg dette, som beskrevet yderligere i Houzz-cookiepolitikken. Jeg kan afvise ikke-essentielle cookies ved at klikke på 'Administrer præferencer'.