ado_fritid

Dilemma - indretning af et lille L-køkken

ado_fritid
3 år siden
Jeg er netop flyttet ind i en ny lejlighed, hvor der er et gammelt køkken, jeg gerne vil skifte ud med et nyt. I den forbindelse vil jeg gerne have plads til både en lille opvaskemaskine og en vaskemaskine. Udfordringen består i, at der er få kvadratmetre og dertil og en "indpakket" faldstamme og andre rør som står lidt uhensigtsmæssigt. Jeg er derfor i tvivl om, hvordan jeg bedst får udnyttet de få kvadratmetre så jeg får skabt et praktisk køkken man har lyst til at være i.

(5) kommentarer

• PRO
    Malmstrøm indretning
    3 år siden

Hej. Tillykke med din nye lejlighed! Dit køkken er lidt af en udfordring men, alt efter hvor store dine udgifter må være kunne én mulighed være at investere i et flot køleskab der kan tåle at stå frit ( f.eks fra Smeg ) -sætte det hvor der nu er klapbord og derefter fjerne skabet mellem vaskemaskinen og komfuret, så du kan få plads til en lille opvaskemaskine. Pladsen hvor der før var køleskab kan så udnyttes til fine hylder- en bænk eller lignende. Maling og nye låger gør også meget, og for relativt små penge. Bare en idé rigtig god fornøjelse. Mvh June - Malmstrøm Indretning

• Pernille
    3 år siden

Tillykke med lejligheden!

Det er lidt vanskeligt at komme med et godt bud, uden informationer om hvor disse rør og faldstamme er placeret.

Men jeg har lavet et foreslag til en lille optimalisering. Det er dårlig grafik og der er ikke taget hensyn til farver/design - men mere som foreslag til indretning.

Du kan vælge at beholde et væghængt bord som der er nu, for at bibeholde en lille spiseplads + bord/arbejdsplads, eller sætte smalle underskabe (Du kan få 30cm dybe 'underskabe' ved at købe overskabe i stedet for underskabe + sokkel og bordplade)

Du kan købe smalle opvaskemaskiner fx gennem Whiteaway.dk, hvor du faktisk kan sætte størrelse (dybde/bredde) ind som søgekriterie - super smart!

På mit foreslag har jeg ikke sat overskabe i køkkenet - jeg ville umiddelbart råde dig til at sætte hylder op fremfor skabe. Der er dog fordele og ulemper ved begge dele.

Hylder har den enorme fordel at det skaber meget mere 'luft' i rummet - især hvis man er god til at holde dem ryddelige. Dog skal der noget oftere tørres støv af ;)

Overskabe er modsat rigtig gode til at gemme rod (hvis man ikke er så meget til at holde ting rene og ryddelige, er det nok en god løsning), men kan til gengæld hurtigere få rummet til at virke kompakt og proppet.

Design/indretningshjælp · Mere information

• ptrisja
    3 år siden
    Sidst ændret: {last_modified_time}3 år siden

Jeg er enig i at overskabe kan virke lidt som en "klods" på væggen. Hvis man derimod fører dem helt til tops, bliver de mere en integreret del af væggen, og så synes de ikke ligeså voldsomme (synes jeg). Se bare her:

Eftersom du nævner at du både vil have plads til vaskemaskine og opvasker, så tænker jeg at den ekstra plads i overskabene måske er meget rar.

• ptrisja
    3 år siden

Det er selvfølgelig lidt svært at komme med noget konkret uden mål, men mit udgangspunkt ville være noget a lá:

- Og så må man så selv om man vil lave overskabe eller ej. Men på den måde har du nogle gode underskabe der kan bruges til skuffer (som er guld værd), og du har alt det med, som du ønskede. Hvis alt er indbygget kommer det på samme tid ikke til at se rodet/overvældende ud. Hvis rørene generer ville jeg - som nævnt- rykke alle underelementer lidt ud fra væggen for at give plads til det hele.

• Pernille
    3 år siden

Rigtig godt bud fra prtrisja! :) Og ja, indbyggede elementer skaber helt sikkert mere ro/sammenhæng.

Jeg synes det er svært at vurdere om overskabe bliver for voldsomme i dette køkken. Køkkenet er relativt småt, men der er til gengæld et dejlig stort vindue, som hjælper lidt på rumfornemmelsen.

Men det er i høj grad også smag og behag - overskabe eller ej.

Hold os meget gerne opdaterede med hvad du finder på for dit nye køkken :)

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Ved fortsat brug af denne side eller app, accepterer jeg, at Houzz-gruppen bruger cookies og lignende teknologier for at forbedre produkter og tjenester, for at give mig relevant indhold og gøre min oplevelse personlig. Læs mere.