Er der ordentlig plads til sofaen?
9 år siden
sidst ændret:8 år siden
Fremhævet svar
Sorter efter:Ældste
(10) kommentarer
- 9 år sidenSidst ændret: {last_modified_time}9 år siden
- 9 år siden
Relaterede diskussioner
Ideer til pynt over sofaen - hvad mangler?
Kommentarer (6)Sikke meget liv der pludselig blev skabt med billedet. Utrolig hvad lidt farver/noget på væggen kan gøre ved et rum. Måske endnu et maleri ville pynte? Det er en meget stor og tom væg ser det ud til....Se flereLayout til dagligstue - plads til kontor, bio og legehjørne
Kommentarer (6)Sagtens! Jeg tænker at væggen uden vinduer f.eks. ville kunne bruges til TV-arrangementet måske i stil med dette: Hvis TV'et hænges op mellem en masse billeder, eller som del af et reolsystem, bliver det ikke så markant et objekt i stuen. Projektoren kunne bruges på samme væg ved at hænge et lærred op i loftet umiddelbart foran arrangementet, der kan hæves og sænkes når behovet er der, som her: Sofaarrangementet kunne placeres i midten af rummet, vendt mod væggen. Mht. til kontoret er der en masse gode måder hvorpå man kan lave et kontor der ikke syner så meget. Jeg ved ikke hvor stort et behov I har, men her er et eksempel på et kontor der har det hele, men stadig er pænt for øjet (guide her). Hvis behovet er mindre, kan det selvfølgelig gøres mindre. Umiddelbart ville jeg sætte kontoret på nordsiden, sådan at bordet dækker over radiatoren (hvis muligt), og flugter under vinduet. Alternativt kunne det placeres mellem de to franske døre, og så kunne man lave et lækkert hygge-hjørne foran radiatoren med en god lænestol, som her:...Se flereHvor mange skal der være plads til ved spisebordet?
Kommentarer (0)Selvfølgelig er er behov for flere pladser, når der er gæster, men hvad er det nødvendige antal stole om spisebordet hjemme hos dig/jer til hverdag?...Se flerelavt til loftet hvad gør vi uden at fjerne loftet helt
Kommentarer (10)Jeg vil anbefale jer at kigge denne her tråd igennem: [https://www.houzz.dk/forum/hvordan-skaber-jeg-en-lys-og-rummelig-bolig-i-et-lavloftet-hus-dsvw-vd~4222532?n=9[(https://www.houzz.dk/forum/hvordan-skaber-jeg-en-lys-og-rummelig-bolig-i-et-lavloftet-hus-dsvw-vd~4222532?n=9). Der er nemlig en lignende problemstilling med en masse tips i kommentarfeltet :) Særlig kan jeg hos jer fremhæve: Gulvet: Det ligner at det alligevel trænger til lidt kærlighed. Hvis gulvet i samme moment lysnes (eks. hvidpigmentering/males/lyst gulvtæppe), vil rummet virke lysere og højere. Møbler: Møbler i højden som den (ellers fine) kommode er med til at trække loftet ned. Vælges møbler der er lavere (tænk fra midten af væggen og ned) vil rummet fremstå højere. En anden metode er at lade reoler gå helt til loft, for på den måde at lade dem blive en del af væggen og understrege de lodrette linjer Loft: Som i selv nævner ville det være fint enten at spartle samlingerne for at få et mere ensartet loft, eller fritlægge bjælkerne for at få mere luft. Farver: Jeg ville holde baggrunden (lofter, vægge og gulve) hvide/neutrale, og så skrue op for farverne i f.eks. puder og andet tilbehør. Accentvæg: I kan sagtens lave en accentvæg, men hvis I ikke er vilde med striberne so drop dem, og lav noget der er mere jer. Jeg er selv ret vil med geometriske vægge, og tænker at en i pastel vil se flot ud i jeres hjem: Alternativt kan man i stedet for farver tænke hen i teksturer (og her er det oplagt at genbruge):Jeg er helt vild med denne her fyr på youtube, der laver de mest fantasiske vægge. Se bare denne her: https://www.youtube.com/watch?v=GbkeBgR7Vhw&list=PLXRbmDDj3R96DEGA5l29GmxEpGRVgt7IE&index=2. Hvor flot kunne den ikke være nede bag sofaen eller på kommode-væggen :) Mht. indretning er det altid nemmere hvis man ved hvilke funktioner stuen skal have. Hvad bruger i typisk stuen til? TV / Læsning / Børn / Spil... etc. Sagt på en anden måde: Hvad skal rummet rumme? Hvis i har en plantegning vil det også give et bedre overblik over rummet....Se flere- 9 år siden
- 9 år siden
- 9 år siden
- 9 år siden
- 9 år siden
- 9 år siden

Sponsored
Reload the page to not see this specific ad anymore

Mick Bergenhammer