Arkitekt-hjælp til mit spøjse køkken - hvordan ville I omdanne det?
8 år siden
Fremhævet svar
Sorter efter:Ældste
(10) kommentarer
- 8 år siden
Relaterede diskussioner
Hjælp til renovering af badeværelse!
Kommentarer (10)Hej alle sammen, tak for rigtig gode og brugbare råd. Jeg har læst indlægget om glasafskærmer og synes faktisk det giver mening at have da det lyder til at være overkommeligt at rengøre og giver plads og lys. Jeg er ikke meget for at skulle lave om på elinstallationerne og på nuværende tidspunkt er ideen at hive badekaret væk og bruge den installation (som er overfor toilettet) til en bruser. Alt andet vil jeg gerne lade være - dog med toilet som kan hænge fra væggen så der er mindre rengørring og igen for at give noget plads. Havde egentlig forestillet mig at købe en frithængende vask, men vi overvejer at købe en vask/skab løsning for at få noget opbevaring hvilket vi aldrig rigtig har haft (andet end det lille medicinskab). Tak for alle de gode råd - må nok sige at jeg aldrig havde hørt om en foldbar bruser før - den var ny ;-) Utrolig så meget man kan gøre nu til dags....Se flereHvad skal jeg tænke på når jeg renoverer køkken?
Kommentarer (20)Hvad angår træ og træbordplader, så er massiv træ det mest bæredygtige materiale man kan vælge, og det kan altid (næsten) slibes og behandles, så det fremstår smukt igen. Undtagelsen er, når et træbord gennem mange år har fået vandpåvirkning, f.eks. omkring en vask, uden at blive behandlet. Så begynder træet at rådne, og det giver sorte plamager, som ikke kan slibes helt væk, hvis det er gået i dybden. Men hvis man blot een gang årligt, lader det tørre, sliber let og giver olie (Vi arbejder kun med oliebehandling hos os), så kan det holde evigt, og stå smukt....Se flereJeg skal bygge nyt hus. Hvem skal jeg hyre og hvad koster de?
Kommentarer (4)Hej Morten. Du skal vel allerførst have besluttet hvordan huset helt overordnet skal se ud og fungere, indenfor den økonomiske ramme du har - det vil sige have skitseret huset. Efterfølgende skal du have byggetilladelse fra den lokale kommune - og dertil skal du også bruge nogle (lidt mere detaljerede) tegninger. Både skitser og tegninger til myndigheder er noget du kan få hjælp til hos en arkitekt/bygningskonstruktør. Herfra kan du vælge to veje: 1) Lade arkitekt/byggerådgiver tegne videre og detaljere projektet yderligere i tegninger og beskrivelser, således at du kan indhente retvisende håndværkerpriser, eller 2) Indlede en dialog med en totalentreprenør, som så både sørger for de nødvendige arbejdstegninger og bygger huset. Endelig bør du naturligvis prioritere at få ført tilsyn/kontrol når byggeriet går i gang på byggepladsen. Du vil komme til at træffe 500 beslutninger inden huset står klar, og det er ret afgørende at få truffen de rette valg, på rette tidspunkt og ikke mindst baseret på de rette informationer. En arkitekt/byggerådgiver vil kunne hjælpe med at tilvejebringe de rette beslutningsgrundlag igennem hele forløbet. Når/hvis du vælger en arkitekt/byggerådgiver skal det være en der har erfaring med enfamiliehuse og måske tidligere har tegnet noget du kan lide. Det skal også være en der har forstand på det mere byggeøkonomiske og styringsmæssige. Håber dette var lidt af de svar du ønskede. Ellers skriv igen, så vil jeg gerne svare mere :-)...Se flereDilemma - indretning af et lille L-køkken
Kommentarer (3)Jeg havde samme problem som dig med faldstammer og uhensigtsmæssige rør da jeg skulle lave køkken. Det jeg gjorde var at jeg købte en ekstra dyb bordplade, og rykkede alle elementerne 11 cm ud fra væggen, så de gik fri af rørene. På den måde generede rørene slet ikke i min planlægning, jeg kunne få skuffer hele vejen, intet skulle skæres ud i elementerne - og så er det også bare lækkert med en ekstra dyb bordplade :). Derudover er det en relativ billig løsning - i hvert fald gav jeg på det tidspunkt 2300 kr for en ekstra dyb og tyk egetræsbordplade i Bauhaus. Edit: Her er en grov skitse af mit køkken så det giver lidt mere mening: Som du kan se, står min opvasker (grå) lige foran min faldstamme uden problemer. - Og så er der ekstra god plads bagi til diverse rør fra den. På den måde undgår man også det problem du har med vaskemaskinen på det øverste billede der "popper ud"....Se flere- 8 år sidenSidst ændret: {last_modified_time}8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år sidenSidst ændret: {last_modified_time}8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden

Sponsored
Reload the page to not see this specific ad anymore
ptrisja