Skal, skal ikke: Åbne hylder i køkkenet??
10 år siden
Skal
Skal ikke
Fremhævet svar
Sorter efter:Ældste
(11) kommentarer
- 10 år siden
Relaterede diskussioner
Hvilken farve skal mit køkken have?
Kommentarer (9)Et par synspunkter: 1 - Hvis du vælger at udvide projektet med nye køkkenskabe, synes jeg bestemt, at fliserne skal med i projektet. Malede fliser vil altid være malede fliser - og ikke kønne nok. Kun en fin midlertidig løsning. 2 - Hængende låger kan klares med en skruetrækker. Hvis fineren er løs, er det en anden sag, men kan måske klares med lim. Spørg evt. en snedker. 3 - Hvis du har mod på at gøre lidt mere, ville jeg anbefale at se på, om ikke kommoden (det til højre for vaskemaskinen) kunne erstattes af nye køkkenelementer i samme stil, og så lægge en gennemgående LYS bordplade på. Det ville tilføre køkkenet meget lys og bredde....Se flereÅbne eller lukkede køkkenskabe?
Kommentarer (8)Ja, nu er det lyse ahorn-køkken til venstre jo et vi har designet og bygget, men alligevel synes jeg spørgsmålet er svært, da det jo kommer an på, hvad man er til. Jeg synes der er en tendens til at gøre køkkener og badeværelser for lukkede og glatte, hvilket godt kan blive lidt rigeligt køligt og klinisk for min smag. På den anden side er det dels et spørgsmål om smag og behag, og hvordan man lever sig liv, og dels et spørgsmål om plads. Har man et lille køkken er behovet for enkelthed større end hvis man har rigeligt med luft omkring køkkenmøblerne. Vores køkkener sælges ofte til folk der er nogle madentusiaster, fritidsgourmet'er og den slags mennesker, som går op i at lave mad og bruge tid på det. De kan som regel godt lide at nogle af råvarerne, redskaberne m.v. er synlige, fordi det giver stemning og viser at køkkenet er et kreativt værksted :-) Men er man til det rene, helt uforstyrrede look, kan man sagtens få glatte trælåger til vores skabe også......Se flereSkal jeg bryde væggen ned mellem køkken og stue og lave åbent plan?
Kommentarer (8)Hej Annika. Vi har ikke så meget forstand på værdien og salg af Københavnske lejligheder, men vi ved en masse om at rive vægge ned :) Allerførst skal du undersøge om væggen er bærende, er den det, skal der naturligvis understøttes korrekt. Derudover er der formentlig noget el i væggen, og måske også nogle rør til radiator. Hvad med gulvet? Skal der lægges nyt gulv i hele rummet ? eller kan hullet i gulvet repareres? Alt dette koster, og det må med i overvejelser ang hvorvidt det kan betale sig. Når det er sagt, tænker vi, at det er enormt dejligt at kunne spise i samme rum som man laver mad i. Og en indretningsarkitet kan sikkert hjælpe med en smart løsning så evt. rod på køkkenbordet kan gemmes lidt af vejen :) Tænker man skal indrette sig så det fungerer, og man føler sig hjemme, og så skal ombygningen altid passe til huset/lejligheden, og ikke efter moden. Ang et videresalg senere kunne det jo også være, at den næste køber også sætter pris på det praktiske i rummet ligesom dig. En billigere og knap så drastisk løsning kunne måske være at åbne lidt mere op , evt med en skydedør, der kan stå åben mellem de to rum eller lign ?...Se flereArkitekt-hjælp til mit spøjse køkken - hvordan ville I omdanne det?
Kommentarer (10)Spændende, spændende! Glæder mig til at se hvad andre har af idéer. Jeg håber i øvrigt at du vil poste det endelige resultat når du når dertil. Jeg kan godt se den irriterer lidt den skorsten. Altså i forhold til idé nr. 1 kunne man jo i stedet benytte sig af overskabe som underskabe, og derved få en ~ 23 cm mere plads hen til skorstenen. De er selvfølgelig ikke lige så sjove som 60'er-skabe med dybe skuffer, men man kunne evt. vælge en kombination mellem de to, så man får mest muligt ud af pladsen. 80 cm lyder lige på nippet til at irritere - har i prøvet at stille to møbler med den afstand og gå igennem, for at få en idé om hvor meget det ville genere? I teorien vil et skab/skuffe jo sagtens kunne åbnes. Man kunne også installere åben opbevaring umiddelbart foran skorstenen, så man slipper for besværet med låger der er i vejen. En anden idé kunne være at medtage skorstenen i en køkken-ø? Enten som siddeplads og/eller kogeø? På den måde er der heller ikke så langt fra vask til komfur, hvilket er meget rart i dagligt brug....Se flere- 10 år siden
- 10 år siden
- 10 år siden
- 10 år siden
- 10 år siden
- 9 år siden
- 9 år siden
- 9 år siden
- 9 år siden

Sponsored
Reload the page to not see this specific ad anymore

Rikke Holmberg