FØR & EFTER: Nyt fotostudie - hvad syntes i?
9 år siden
Fremhævet svar
Sorter efter:Ældste
(8) kommentarer
- 9 år siden
- 9 år siden
Relaterede diskussioner
Hvad skal jeg tænke på når jeg renoverer køkken?
Kommentarer (20)Hvad angår træ og træbordplader, så er massiv træ det mest bæredygtige materiale man kan vælge, og det kan altid (næsten) slibes og behandles, så det fremstår smukt igen. Undtagelsen er, når et træbord gennem mange år har fået vandpåvirkning, f.eks. omkring en vask, uden at blive behandlet. Så begynder træet at rådne, og det giver sorte plamager, som ikke kan slibes helt væk, hvis det er gået i dybden. Men hvis man blot een gang årligt, lader det tørre, sliber let og giver olie (Vi arbejder kun med oliebehandling hos os), så kan det holde evigt, og stå smukt....Se flereFør og efter: Utrolig hvad nyt tapet kan gøre!
Kommentarer (3)Hej Sofie. Det er meget forskelligt. Da der er mange ting der kan spille ind. Hvis vi tager udgangspunkt i dette specifikke projekt - dog uden det nye køkken, (som du nok har set på billeder i mit tidligere opslag) så kostede stuen her ca. 7500,- plus materialer. (Mange materialer kan jeg skaffe til en fornuftig pris) Prisen indbefatter at jeg fysisk har hjulpet med indretningen, lavet skitser og kigget materialer sammen med kunden samt diverse rådgivning. Mine dygtige samarbejdspartnere har hjulpet med tapetvæggen, samt maling af de resterende vægge. (Det er også med i prisen.) Ting der blandt andet kan påvirke prisen er fx om en væg er klar til tapet. Det vil sige om der er struktur på væggen i form af fx savsmuldstapet. Hvis væggen har struktur, skal den først gøres glat, ved fx at spartle væggen, da man ellers ikke kan sætte tapet på. En anden ting der evt kunne påvirke prisen er hvor involveret jeg er i processen og det afhænger jo meget af projektets størrelse og krav. Hvis du en dag er interesseret i et uforpligtende møde, hvor jeg kan uddybe yderligere eller kigge og evt beregne en rigtig god pris på hjælp til at opfylde en af dine drømme, er du meget velkommen til at kontakte mig. :) Håber at dit spørgsmål blev besvaret godt nok. :)...Se flereFØR & EFTER: Have får oprydning og rene linjer
Kommentarer (4)Av, der røg den charme - elsker gamle haver med stemning og dybde. Er også vild med de gamle teglsten. Kan godt se at de har fået en fin have - meeeen, hvor kunne man have lavet den skønneste engelske romantiske have. Jeg har selv en meget lille have - med mure omkring og er glad for at have inddelt den i rum - mange rum. Men mon ikke drengen på billedet har fået en have der passer til HAM og ikke hans mor...Se flereHar du lige arvet et halvt hus fra tante Oda ?
Kommentarer (0)Kender du den fornemmelse, når du har fået noget ind i dit hjem, og det ikke spiller ? Det kan f.eks. være noget, du har fået i gave, eller hvis du har arvet noget. Dit pleaser-gen kan måske gå ind og tvinge dig til at sige ja og beholde genstanden. Men i bund og grund har du måske mest af alt lyst til at skille dig af med tingen. Du mærker måske næsten en form for irritation, men bliver igen overvældet af skyld, hvis du foretrækker at bytte gaven: "Nej, det kan jeg da ikke være bekendt. Hvad skal jeg også sige, når X kommer på besøg, og gaven ikke står fremme". Men måske tynger pligten og skyldfølelsen dig endnu mere, hvis der er tale om noget, du har arvet. Tante Oda har måske fortalt dig om alle de generationer, der har haft dette klædeskab stående. Du får klædeskabet hjem, det kommer indenfor. Men det spiller ikke 100 %. Måske kan du slet ikke lide dette skab, måske er det for stort, måske passer det slet ikke ind i din stil. Dette er blot et eksempel - det kunne også være andre ting, du har arvet. Størrelsen og alderen er sådan set underordnet. Min pointe hér er, at du accepterer noget, som andre har valgt for dig. Det kommer derfor ofte til at skabe en indre konflikt - af mange forskellige følelser, der skaber "støj". Da jeg i 2011 selv arvede et halvt hus (på 3 etager), stod jeg selv i dette dilemma. Havde jeg arvet huset blot 5 år før, ville jeg ikke kunne have genkendt mit eget hjem. Og hvorfor det? Fordi jeg i perioden op til 2011 havde flyttet mig selv enormt. Min "tante Oda" havde ellers gjort sit - og det på en hjertelig måde - til, at jeg nærmest ikke - udefra set - havde noget valg. Jeg blev ikke spurgt. Så det lå da i kortene, at jeg skulle have det halve af tante Odas hjem ind i mit hjem. Der var tale om flere gamle ting: min tipoldemors gamle klædeskab, hendes Amerikaner-vægur, mine oldeforældres salonsofa , malerier, chatol og en gammel dragkiste fra min tiptipoldefar. Faktisk lykkedes det mig at sætte mig selv ved roret - i tante Odas sted. Det vil sige, at jeg selv bestemte 100 %, hvad der skulle indenfor i mit hjem. Jeg lod mig ikke diktere. Og jeg tog kun det hjem, jeg virkelig havde lyst til, og som gjorde mig glad i låget. Resten blev givet til andre familiemedlemmer, der var interesseret, eller til Røde Kors. På den måde cirkulerer tingene videre, giver mening og glæde andre steder. Eller går til et velgørenhedsformål. Og da jeg lukkede og slukkede for tante Odas hjem, følte jeg en stor lettelse i hele kroppen - fordi jeg havde holdt fokus på det, jeg havde lyst til. Det var en befrielse. Det er ofte sker, når du tager tingene indenfor, er, at du har yderst svært ved at skille dig af med dem. Men dit hjem skal afspejle dig, ikke din tiptipoldeforældre. Tager du nogle af tingene, kan du f.eks. gøre dem til "dine" ved at lade dem opgradere - f.eks. få sat nyt stof på en stol eller male et klædeskab eller bord i en dejlig farve, der gør dig glad, og som skaber en rød tråd til det, du ellers har i dit hjem. Selv sorterer jeg tingene efter: Fortæller de mig en historie, der gør mig glad? Bliver jeg tynget af at kigge på tingene, og vækker de dårlige minder? Er det det sidste, har de ingen plads i mit hjem, for dér skal jeg være glad og lade op, være omgivet af gode vibrationer og smukke ting. Jeg håber, du har fundet inspiration og er blevet skarpere på at sortere, hvis du kan genkende dig selv i det, jeg har beskrevet....Se flere- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden

Sponsored
Reload the page to not see this specific ad anymore
Malthe Winther Kühn