Hjælp til kedelig badeværelse
8 år siden
Fremhævet svar
Sorter efter:Ældste
(8) kommentarer
- 8 år siden
Relaterede diskussioner
Hjælp til kedelig badeværelse
Kommentarer (0)Har I nogle gode ideer til indretning af dette lille badeværelse? Jeg er overhovedet ikke fan af den mønstrede flisestribe. Men da jeg ikke har mulighed for at skifte ud i øjeblikket, har jeg overvejet at bruge træmøbler/-dekorationer så det passer med det brune i fliserne. Har eksempelvis overvejet denne træreol fra IKEA (se billede) til venstre for toiletkummen. På forhånd tak :)...Se flereArkitekt/design hjælp til udbygning badeværelse.
Kommentarer (6)Ja det er altid kunsten at begrænse sig så renoveringen ikke griber om sig ;) Kan sagtens se at brus er i den forkerte ende i forhold til indgangen til bad. Men selv få cm kan gøre underværker på et lille bad. Samt skabe opbevarings plads. Nu har jeg jo ikke helt målene fra væg til vindue. Jeg vil etablere en ny væg ved det lille værelses vindue, som "kanter" sig over til væggen ved entreen. Så er det lille værelse inddraget til køkken og bad. Bad: Bruseniches væg går 30 cm længere ud fra den nye skillevægs lige linie ind i bad. Det giver plads til vaskemaskine, samt et bord over og i fuld længde mod vindue. Pusleplads over vaskemaskine. Når børnene er fri for ble skift kunne der etableres overskabe/hylder fra bordplade til loft dybde 30 cm. Smal rektangulær vask monteres i bord, samt skabe under bord, skåret ned til en passende dybde. Endevæg ved vinduet bliver med indbygnings cisterne, det letter vvs arbejdet at bibeholde placeringen. Geberit har en model der er 83 cm i højden. På den måde kan bordpladen være i samme højde hele vejen rundt. Toilet skålen trækkes så langt mod højre (20 cm). Hele venstre side bliver inddækket med hylder. Faldstammen er gemt væg og der opstår opbevarings plads. Radiatoren er så lidt i vejen, men går ud fra at der skal etableres gulvvarme :) Køkken: Ved bruseniches bagvæg starter bordpladen og ender i en vinkel ved vinduerne. Væggen ved vaskemaskine kunne være overskabe/hylder. De to vaske er bag ved hinanden, det letter vvs arbejdet. Køl og frys burde kunne placeres ved siden af dør. På den anden side et vitrine skab til opbevaring. På siden ved vinduerne placeres komfur. Der bliver en lille udfordring med hensyn til stænk plade. Ellers kan vask og komfur bytte plads ;) God arbejdslyst :)...Se flereLille bitte badeværelse
Kommentarer (16)Forstår det er svært at finde inspiration på indretningssider - jeg kan anbefale at kigge på salgsannoncer for små vesterbro/nørrebro-lejligheder på f.eks. Boliga. Der skal søges lidt, men til gengæld er der faktisk ofte rigtig god inspiration at hente. Start evt. med at søge på din egen gade, - det kan jo være du kan se hvordan naboen har gjort det. Ellers har jeg selv bare søgt på "københavner badeværelse" på google. Til jeres konkrete problemstilling: Kan i ikke bare skrotte det ene badeforhæng? Mit eget < 2 m2 Københavner-badeværelse ser således ud: - Og der har jeg badeforhæng foran døren som det eneste. Synes ikke det virker hverken klemt eller klaustrofobisk, badeforhænget klæber ikke, og jeg føler heller ikke at tingene bliver super våde derude (vi har dog sat låge på det lille skab). Jeg kan f.eks. sagtens tage bad uden at gøre toilettet vådt. Der hænger også et kæmpe spejl over vasken nu som gør at rummet føles større. Hvis i ønsker en lidt større renovering ville jeg foreslå en opstilling alá det jeg har med bruser modsat vask, stort spejl, og toilet flyttet over i indhak (hvis der er plads) med indbygget cisterne og opbevaring over. På den måde ryger toilet og opbevaring længere fra "katastrofeområdet". Evt. ekstra opbevaring kunne laves under loftet ligesom her:...Se flereHvilke overvejelser skal man gøre sig når man skal lave badeværelse?
Kommentarer (12)Hej Trine, Vi har netop renoveret to små badeværelser, som så ud nogenlunde som dit, og et fif kunne være at pudse og male væggene udenpå de gamle fliser (eventuelle løse eller revnede fliser skal selvfølgelig fjernes). Vi valgte store 60x60 cm samt 30x60 cm cementgrå fliser til gulv og bruserum. Det betyder, at der ikke er så mange fuger, så det er lettere at holde rent. Det virker fint med store fliser, selvom badeværelset er lille. Brusevæg og dør er fra Unidrain, og er valgt fordi det skulle være let og luftigt og fylde mindst muligt i de små rum. Af samme årsag valgte vi et Geberit Monolith toilet med cisterne og en helt enkel rektangulær Duravit Vero vask uden underskab. For opbevaring købte vi i stedet et stort højskab fra INR med hylder, skuffer og masser af opbevaringsplads. Badeværelserne er super nemme at rengøre med de store fliser og det væghængte toilet og højskab. De lodrette håndklædevarmere er fra INR, og er elektriske. Spejlet fra Dansani er med indbygget lys og helt enkelt....Se flere- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
Sponsoreret
Reload the page to not see this specific ad anymore
Annika Olesen