Vægfarve til soveværelse - hvilken en ville i vælge?
7 år siden
sidst ændret:7 år siden
Mørk blå
Lilla
Rosa
Støvet grøn
Fremhævet svar
Sorter efter:Ældste
(8) kommentarer
- 7 år sidenSidst ændret: {last_modified_time}7 år siden
- 7 år siden
Relaterede diskussioner
Hvilken farve væg vil i anbefale som baggrund til en rød sofa?
Kommentarer (11)Jeg lægger meget vægt på, hvilken orientering et rum har i forhold til verdenshjørner og lysindfaldet. Altså, hvis vinduet er nordvendt er det lys der kommer ind meget blåt/køligt. Det er et meget smukt lys, men kan give rummet en kølig fornemmelse, hvis man ikke modsvarer det med nogle varme farver. I det tilfælder ville jeg nok vælge en varm sandfarve på væggen bagved sofaen. Er vinduet derimod øst- eller sydvendt, vil lyset der kommer gennem vinduet være varmere, og man kan med fordel spille på en kontrastfarve til den røde, f.eks en pastel limegrøn (ser ud som om græsset kaster et grønt skær på væggen) eller støvet lys blå (ser ud som om himlen reflekterer lidt af sin blå farve af på væggen) Men allermest så handler det jo, som andre også har nævnt, om resten af tingene i rummet, om hvad man er til; knald-på farver, ro og rent udtryk, enkelhed eller livlighed o.s.v... og om hvor modig man er til at eksperimentere. Jeg malede en gang en plankegulv lysegrønt, i sådan en blød lys grøn, som gav en konstant fornemmelse af sommer i rummet, uanset hvornår på året vi var... Det var lidt vildt at kaste sig ud i, men resultatet var fantastisk :-)...Se flereHvilken hoveddør er din favorit?
Kommentarer (6)Jeg synes også at den gule ser meget sjov ud, men ville nok selv vælge den grå (nr. 2)....Se flereForslag til tapet? Hvid højglans køkken, sorte møbler
Kommentarer (4)Du kan se fede tapeter her og få lidt gode tips: [https://www.houzz.dk/magasin/trendy-tapeter-skab-mormor-retro-i-moderne-hjem-stsetivw-vs~63738751[(https://www.houzz.dk/magasin/trendy-tapeter-skab-mormor-retro-i-moderne-hjem-stsetivw-vs~63738751) Personligt synes jeg helt klart du skal gå efter et livligt tapet, og evt hænge billederne op længere nede ved sofaen omkring eller i stedet for den hvide hylde - så skaber du ikke for mange udtryk på én væg med både billeder og mønster - det kan måske godt blive lidt for meget, som Julie skriver, når resten af rummet er forholdsvist enkelt og lys indrettet :-) Held og lykke med projektet!...Se flereHvilken plante er din favorit i stuen?
Kommentarer (17)@Malthe Winther Kühn. Monstera'en er rimelig hårdfør, men ellers har jeg gode erfaringer med planter i Calethea-familien:Mine har været enormt hårdføre, de er relativt billige og nemme at få fat på, har en god størrelse, og er interessante at se på. De begynder at hænge/åbne sig, hvis de tørster, så man altså fysisk kan se hvornår de trænger til at blive vandet. Få minutter efter vanding rejser de sig igen. Nemt! Palmer er også et godt bud, min Dracaena Marginata til 9 kr fra IKEA havde jeg i mange år. Faktisk tog det mig over 1,5 år at slå den ihjel efter jeg besluttede at stoppe med at vande den, fordi jeg egentlig ikke synes den var pæn (R.I.P). Min Schefflera Arboricola (som nok også går ind under palmer) virker også rimelig ligeglad med om jeg lige vander den, eller om den står i stegende sollys: Kaktusser/sukkulenter har jeg ikke altid haft meget held med, og synes generelt de får mere ros for at være nemme end de har fortjent. Selvom de som udgangspunkt ikke kræver så meget, er det en katastrofe der ikke kan rettes op på, hvis de først overvandes. Hvis man kan holde vandingen til et minimum (ca. 1 gang om måneden), klarer de det ellers fint. Hvis du er helt elendig til planter kan appen Koubachi (den er gratis) måske hjælpe, da den fortæller dig præcis hvornår dine planter skal vandes/gødes uden du skal tænke for meget over det....Se flere- 7 år siden
- 7 år siden
- 7 år siden
- 7 år siden
- 4 år siden
Sponsoreret
Reload the page to not see this specific ad anymore
Thellefsen