Hjælp! Hvordan indretter vi en orange badeværelse?
8 år siden
sidst ændret:8 år siden
Fremhævet svar
Sorter efter:Ældste
(11) kommentarer
- 8 år siden
Relaterede diskussioner
Hvlke overvejelser skal vi gøre os, når vi skal lave badeværelse?
Kommentarer (3)Hej Katrine. Enig i overstående , desuden er det en god ide, at overveje om du kan bruge den eksisterende indretning, så der ikke skal flyttes en masse rør, kloak mm, da VVS arbejdet altid er noget af det dyreste. Skal I til at grave gulvet op vil vi klart anbefale gulvvarme. Dels giver det en dejlig behagelig varme - specielt for børn, dels sparer I pladsen til radiatoren. Er det et mindre rum kan I også vælge et net med el gulv varme. Det er billigere at anskaffe og montere, da gulvet (normalt) ikke skal graves op,men dyrere i forbrug. Hvide eller lyse fliser år man aldrig galt i byen med. Husk at der forskel på hvordan forskellige typer og størrelser fliser er at lægge. Alt efter rummets størrelse, kan der være mere arbejde med nogle typer end andre. Faldt lige over vandskuringen på billedet. Det er flot, men vi har det på det ene badeværelse, og det er altså ikke så praktisk med børn, da det er svært at holde rent. Så vælg fliser :)...Se flereArkitekt-hjælp til mit spøjse køkken - hvordan ville I omdanne det?
Kommentarer (10)Spændende, spændende! Glæder mig til at se hvad andre har af idéer. Jeg håber i øvrigt at du vil poste det endelige resultat når du når dertil. Jeg kan godt se den irriterer lidt den skorsten. Altså i forhold til idé nr. 1 kunne man jo i stedet benytte sig af overskabe som underskabe, og derved få en ~ 23 cm mere plads hen til skorstenen. De er selvfølgelig ikke lige så sjove som 60'er-skabe med dybe skuffer, men man kunne evt. vælge en kombination mellem de to, så man får mest muligt ud af pladsen. 80 cm lyder lige på nippet til at irritere - har i prøvet at stille to møbler med den afstand og gå igennem, for at få en idé om hvor meget det ville genere? I teorien vil et skab/skuffe jo sagtens kunne åbnes. Man kunne også installere åben opbevaring umiddelbart foran skorstenen, så man slipper for besværet med låger der er i vejen. En anden idé kunne være at medtage skorstenen i en køkken-ø? Enten som siddeplads og/eller kogeø? På den måde er der heller ikke så langt fra vask til komfur, hvilket er meget rart i dagligt brug....Se flereHJÆLP - HAR BRUG FOR HJÆLP TIL INDRETNING AF SKOVLØBERHAVE
Kommentarer (5)Visualiser Det allerførste du skal gøre er at læne dig i en behagelig stol, lukke øjnene og forestille dig hvordan en dejlig sommerdag ser ud i din have. Er der blomster, der dufter dejligt?, skal der være nok af dem til at plukke ind til buketter?, skal der være siddeplads til at kunne spise udenfor?, grill?, hyggehjørne kun til én til at trække sig tilbage med en bog? osv., osv. Skriv så ned hvad du er kommet fra til og hyg evt. lidt rundt på pinterest og lav et board med inspirerende billeder. Vær ærlig Og nu til det hemmelige designtrick: lav en dagbog over, hvor tit I rent faktisk sidder udenfor? Kan I holde til at sidde direkte i solen, når den bager ned en klar sommerdag eller skal der være skygge. Skal skyggen være hel eller delvis a la solpletter gennem blade. Har du siddet og læst udenfor? igen osv., osv. Start småt Mange slår et alt for stort projekt op og bliver helt overvældende af det, så start med et lille definerbart stykke jord på en 4-7 kvm som en spiseplads til 4 (hvis det er det du gerne vil have). Skal man kunne sidde der en hel sommeraften er det en god idé at have stole med armlæn og puder at sidde på, men armlænene skal gerne kunne gå ind under bordpladen så man kan sidde ordentligt ind til bordet, når man skal spise. Tag det roligt Måske vil du også gerne have udekøkken og stor grill, men vent med det. Nøjes i første omgang med at kunne tage maden med ud fra køkkenet. Hvor skal bord og stole så stå? Jeg ved ikke hvad du har i forvejen, men nu antager jeg at du kommer fra en lejlighed og ikke ejer det store i have parafenalia. Lån et bord og stole af nogen. Det behøver ikke være fancy, men flyt lidt rundt og prøv hvert sted af en aften. Så finder du ud af om hvor jævnt et underlag du kunne tænke dig? sidder du i træk der, hvor du ellers havde udset dig en plet? Er der den udsigt du gerne vil have? Hvis det er for blæsende er der noget du kan plante eller bygge til at give læ? og hvor højt skal det være før udsigten forsvinder? Det er en bedst hvis ikke stedet ligger alt for langt væk fra køkkenet, fordi så skal du slæbe ting frem og tilbage. Det vigtige her er at sidde i lang nok til at danne sig et realistisk indtryk af, hvordan det rent faktisk er. Og til sidst en peptalk Det virker måske lidt overdrevet, men ved at tænke sådan nogle ting ind i projekter minimere det ærgelser, dyre fejlkøb og at skulle lave ting om igen. Dog er det også vigtigt at sige at hele projektet behøver jo ikke stå færdigt på en gang, bare køre derud ad. Det er altid lidt svært at give råd til så åbent et oplæg som du er kommet med, men hvis du vil have flere inputs til overvejelser om et specifikt projekt, spørger du bare....Se flereIndretning af lille badeværelse i lejlighed
Kommentarer (12)Hehe, sådan er jeg også - jeg frygter for den dag jeg er "færdig". Bliver man så nødt til at flytte? Går ud fra at det er dette du refererer til: [https://www.houzz.dk/forum/ideer-til-droenkedeligt-toilet-dsvw-vd~4235480?n=13[(https://www.houzz.dk/forum/ideer-til-droenkedeligt-toilet-dsvw-vd~4235480?n=13) Det kommer an på hvor rørene er placeret. Hvis de sidder et sted uden vandpåvirkning, tænker jeg at MDF ville være fint at bygge det i. Hvis det skal kunne tåle vandpåvirkning er jeg lidt mere på dybt... vand... Jeg ved at mange bruger gasbeton (også kaldet multiplader) ude på badeværelset, da det kan tåle vand, men jeg har ikke selv den store erfaring med det. Men det ville i hvert fald være mit bud - en udhulet multiplade op langs væggen. Jeg ved ikke hvor nemt det er at fjerne sådan noget gasbeton igen, så tjek lige at du ikke lukker nogle rør inde der skal kunne kommes til. Med MDF er det nok lidt nemmere at bygge noget der kan skilles hurtigt ad. Hvis i ender ud i gasbeton kan man bruge det på uendeligt mange måder... Her tænker jeg særligt på at en hylde i brusekabinen måske kunne være brugbar (i kan nøjes med at male, så det blender ind i væggen): Og måske noget opbevaring som du snakkede om at i manglede:...Se flere- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- sidste år
- sidste år

Sponsored
Reload the page to not see this specific ad anymore










ptrisja