Hjælp! Hvordan indretter vi en orange badeværelse?
7 år siden
sidst ændret:7 år siden
Fremhævet svar
Sorter efter:Ældste
(11) kommentarer
- 7 år siden
Relaterede diskussioner
Arkitekt-hjælp til mit spøjse køkken - hvordan ville I omdanne det?
Kommentarer (10)Spændende, spændende! Glæder mig til at se hvad andre har af idéer. Jeg håber i øvrigt at du vil poste det endelige resultat når du når dertil. Jeg kan godt se den irriterer lidt den skorsten. Altså i forhold til idé nr. 1 kunne man jo i stedet benytte sig af overskabe som underskabe, og derved få en ~ 23 cm mere plads hen til skorstenen. De er selvfølgelig ikke lige så sjove som 60'er-skabe med dybe skuffer, men man kunne evt. vælge en kombination mellem de to, så man får mest muligt ud af pladsen. 80 cm lyder lige på nippet til at irritere - har i prøvet at stille to møbler med den afstand og gå igennem, for at få en idé om hvor meget det ville genere? I teorien vil et skab/skuffe jo sagtens kunne åbnes. Man kunne også installere åben opbevaring umiddelbart foran skorstenen, så man slipper for besværet med låger der er i vejen. En anden idé kunne være at medtage skorstenen i en køkken-ø? Enten som siddeplads og/eller kogeø? På den måde er der heller ikke så langt fra vask til komfur, hvilket er meget rart i dagligt brug....Se flereLille bitte badeværelse
Kommentarer (16)Forstår det er svært at finde inspiration på indretningssider - jeg kan anbefale at kigge på salgsannoncer for små vesterbro/nørrebro-lejligheder på f.eks. Boliga. Der skal søges lidt, men til gengæld er der faktisk ofte rigtig god inspiration at hente. Start evt. med at søge på din egen gade, - det kan jo være du kan se hvordan naboen har gjort det. Ellers har jeg selv bare søgt på "københavner badeværelse" på google. Til jeres konkrete problemstilling: Kan i ikke bare skrotte det ene badeforhæng? Mit eget < 2 m2 Københavner-badeværelse ser således ud: - Og der har jeg badeforhæng foran døren som det eneste. Synes ikke det virker hverken klemt eller klaustrofobisk, badeforhænget klæber ikke, og jeg føler heller ikke at tingene bliver super våde derude (vi har dog sat låge på det lille skab). Jeg kan f.eks. sagtens tage bad uden at gøre toilettet vådt. Der hænger også et kæmpe spejl over vasken nu som gør at rummet føles større. Hvis i ønsker en lidt større renovering ville jeg foreslå en opstilling alá det jeg har med bruser modsat vask, stort spejl, og toilet flyttet over i indhak (hvis der er plads) med indbygget cisterne og opbevaring over. På den måde ryger toilet og opbevaring længere fra "katastrofeområdet". Evt. ekstra opbevaring kunne laves under loftet ligesom her:...Se flereideer til badeværelse
Kommentarer (3)(fortsat...) Eller i kan flytte toilettet og placere badekaret under vinduet (ligesom løsningen med de blå fliser ovenfor). Så man man ligge der og køle af om sommeren - super lækkert. En anden løsning (og nok min favorit) ville være i stil med denne:Hvor man samler VVS'en lidt på én side, og flytter skabene til tilstødende væg. Så sidder man heller ikke lige foran vinduet når man skal på wc (er jeg den eneste der synes det er ubehageligt :p?) Hvis I synes det bliver for klemt med et badekar på den lange led, kan man også vende det, og placere brus/badekar således: Bleskiften ville jeg "bare" gøre på bordet (i kan evt. få et rullebord som dette med bleskifte-forsyninger) Jeg ved selvfølgelig ikke hvor mange børn i har planlagt i fremtiden, men bleskift er jo (heldigvis) kun en midlertidig affære, så jeg ville ikke personligt indrette en decideret pusleplads, medmindre i har planlagt en 7-9 børn fremad ;). Alternativt er et vægthængt puslebord en god løsning, der kan pilles ned/pakkes sammen, når den er færdig med at blive brugt:...Se flereStue dilemma! Hjælp til indretning
Kommentarer (4)Hej Mischa Ved ikke om du har fundet en løsning i mellemtiden, men her er i hvert fald mit bud :) Det bliver i øvrigt lidt “løse” bud, da jeg ikke ved hvordan stuen ser ud/de mål vi arbejder med, but here goes: Din ønskeseddel til stuen er som følgende: • U-sofa + sofabord • Bogreol • Skænk • Skrivebord • Akvarie Mit nr. 1 tip til at “få plads til det hele” er at kombinere forskellige funktioner i ét møbel, og bygge møbler til mål. Med lidt god vilje ville man faktisk kunne kombinere de 4 nederste ting på listen i ét stort reolmøbel. Dog tænker jeg at vi kan starte lidt i det små, så her er nogle kombinationer jeg tænker måske ville virke for jer: Bogreol+skrivebord: Jeg vil anbefale en reol-væg. Kan laves som reol eller hylder (nemmere). Lad dem gerne (hvis pladsen er der) gå over døren som her: Skrivebordet kan nemt indbygges i reolen, se f.eks. hvordan de har gjort det her: “Skænk”+skrivebord: Nu ved jeg naturligvis ikke hvad det er for en skænk i har i tankerne, men en “moderne” version af en skænk (i form af f.eks. køkkenmoduler) kan også nemt sammensættes med et skrivebord. Se bl.a. her: Indbygget akvarie: Akvariet kan evt. indbygges i en reol. Jeg ville overveje at skippe den "regulære" træskænk (igen, det er et møbel med én funktion), og i stedet bruge akvariet som et form for TV-bord: Eller evt. indbygge den i reolvæggen Sofa + “sofabord”: Det her er selvfølgelig en smagssag, men jeg synes personligt at en u-sofa ser federe ud når den står selv, uden et sofabord presset ind mellem chaiselong’erne. På den anden side er det meget rart med et sted at stille popkornene ;). Hvad man kan gøre er at installere en lav hylde bag sofaen til at fungere som usynligt sofabord: Males hylden i samme farve som væggen, blender den super fint ind. Er der stikkontakt i nærheden er det oplagt at lave en ladestation til mobiler mm. Derudover kan man også sætte flere hylder i, så der er plads i siden til bøger/magasiner/tablet/bærbar. Her er i øvrigt en plantegning af hvordan en opstilling kunne se ud: Her er TV'et sat ovenpå skænken, men i stedet kunne man evt. bruge akvariet som TV-møbel, eller indbygge det i bogreolen (her tegnet som kombineret bogreol/skrivebord). Håber det kunne bruges til noget :)...Se flere- 7 år siden
- 7 år siden
- 7 år siden
- 7 år siden
- 7 år siden
- 7 år siden
- 7 år siden
- 4 måneder siden
- 4 måneder siden
Sponsoreret
Reload the page to not see this specific ad anymore
ptrisja