heidi_skaerup

Indretning af tv-stue

Heidi
9 måneder siden
sidst ændret:9 måneder siden

Hej alle

Endnu en gang har jeg brug for jeres inspiration, denne gang til vores tv-stue
Stuen er et stort aflangt rum med murstensvæg på den gult markerede væg på plantegningen.

Vi ønsker en anden indretning, men desværre er vores hoveder låst fast og uanset hvordan vi vender og drejer det synes vi den nuværende løsning er mest optimal, dog kunne vi godt tænke os udsigt til terrassen fra sofaen eller nogle stole.

Spisebord med mere er i tilstødende rum ved glasdøren.

Det kunne være dejligt med lidt andre øjne på sagen

(5) kommentarer

• Heidi
    Forfatter
    9 måneder siden

Billeder

• PRO
    Design By Funch
    9 måneder siden

Hej Heidi.

Jeg forstår jeres problematik og må indrømme at det er lidt svært at få et konkret indblik i hvor meget plads i har ud fra billederne, men måske i kunne prøve følgende.

Hvis det er muligt for jer kunne i rykke tv'et over på murstensvæggen.

Derefter kunne i rykke sofaen således, at den kom til at stå med ryggen til bagvæggen med reolen og fronten mod tv'et/murstensvæggen. Dermed ville i sidde med siden til havedøren når i sad i sofaen. Det ville nok fungere bedre hvis jeres chaiselong var placeret i modsatte side af sofaen. Måske man med tiden kunne få en hjørnesofa, som kunne give mulighed for at man kan side både med fronten mod haven og mod tv'et.

Med venlig hilsen

Camilla Funch

• ptrisja
    9 måneder siden
    Sidst ændret: {last_modified_time}9 måneder siden

Jeg er enig med Camilla i at en opstilling med TV mod murstensvæggen ville være en god løsning, der giver dig de ting du ønsker.

Her er en på-ingen-måde-i-rigtig-skala plantegning, for visualisering:

Jeg har ydermere sat et tæppe ind for at binde TV-området mere sammen (og gøre så bordet ikke "blender ind" i gulvet.

Hvis lyset fra vinduet generer TV-kigningen, kan man naturligvis købe et pænt gardin, men man kan også delvist blænde vinduet med f.eks. planter (enten indenfor eller udenfor vinduet):

Alternativt kunne man få en projektor, hvor lærredet dækker for vinduet, når man trækker det ned. ...

• ptrisja
    9 måneder siden
    Sidst ændret: {last_modified_time}9 måneder siden

...Nu vi snakker om lys, så kan jeg ikke lade være med at bemærke at jeres stue er meget mørk?

Jeg ville måske overveje at fatte en malerpensel og gøre følgende:
    Male lofterne hvide (forsøgt vist i photoshop her):

Nogen vil måske synes at det er synd, så det er absolut in smagssag, men det ville lysne rummet, og få det til at synes højere.

Her er samme billede, bare lysere:

En anden ting jeg tænker kunne være hyggeligt (og bringe rummet mere sammen), ville være en accéntvæg:

Til sidst har jeg indlagt et hurtigt tæppe, så i kan se hvordan bordet kommer mere til sin ret:

Håber det kunne bruges :)

• PRO
    Alt om renovering
    4 måneder siden

Det kan virkelig bruges tak for inspiration

Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Ved fortsat brug af denne side eller app, accepterer jeg, at Houzz-gruppen bruger cookies og lignende teknologier for at forbedre produkter og tjenester, for at give mig relevant indhold og gøre min oplevelse personlig. Læs mere.