Indretning af dagligstue
5 år siden
Fremhævet svar
Sorter efter:Ældste
(6) kommentarer
- 5 år sidenSidst ændret: {last_modified_time}5 år sidenJanne Winther thanked INDRETNING BY HAUGAARD
- 5 år siden
Relaterede diskussioner
FØR/EFTER billede af klassisk badeværelse indretning med Metro fliser
Kommentarer (0)Totalrenovering af en klassisk Østerbrolejlighed på 200 m2 i Kristianiagade. Den store lejlighed i et af byens bedste beliggenheder har fået en velfortjent ansigtsløftning, hvor alt er nyt fra fra loft til gulv, bort set fra nænsom renovering af eksisterende loftstuk dekorationer, i 3 stuer en suite, der bestemt var værd at bevare. Alt fremstår nu igen i genneført klassiske stil, som bygherren har ønsket sig, og som passer sig til sådan en herskabslejlighed. Her er FØR/EFTER billeder af det ene badeværelse, som går direkte ind fra det store walk-in/garderobe rum. Badeværelse Før: Se flere fotos fra denne lejlighedsrenovering her: https://www.houzz.dk/projects/2712276/totalrenovering-og-indretning-entre-gang-badevaerelse-og-garderobe-sept-2017...Se flereHjælp til indretning af køkken/alrum/stue
Kommentarer (9)Når man har sådan en stor stue som jer, så bliver det hurtigt lidt for "luftigt" hvis man stiller alle møblerne op ad væggen. Hvis i vil noget af "luften" til livs kunne i f.eks. dreje sofaen 90 grader, så den ikke står op af væggen: Alternativt kunne i få nogle flere sofaer/siddemøbler: En anden ting jeg kan anbefale er en væg-lang reol af en art. Det er en rigtig nem måde at få en væg til at "fylde" noget, samtidig med at man får en flade hvor man kan udstille mere personlige ting. Man kan enten bruge nogle modul-reoler: ... eller (relativt nemt) bygge noget selv som her: (Det er desuden en oplagt placering af TV'et) En malet/tapetseret/sandspartlet væg ville også gøre underværker. Det kan være noget subtilt, som her: Eller noget der "larmer" noget mere som her: Har man et sært hjørne, kan man komme det til livs ved at lave et form for "hyggehjørne" med en stol og en læselampe: Derudover ville tæpper/tekstiler, planter og nips (læg f.eks. mærke til de flotte billedvægge på billederne ovenfor) selvfølgelig være med til at gøre det mere hjemligt. Jeg synes i øvrigt det er en rigtig god idé at blænde døren og forlænge køkkenet :) ---------------- Så mit forslag vil være således: Sofa vendt med en mere central placering. Et hyggehjørne mod tilstødende værelse (kunne også være et lille hobby/kontorhjørne, eller et sted for en gigantisk plante (se billede 1)). Et reolsystem langs den frie væg med placering af TV Blænde dør og forlænge køkken. I den løsning har jeg i øvrigt indtegnet mulighed for indbygning af spisebordet i køkkenbordet. Fordelen ved denne løsning er at spisedelen bliver en integreret del af køkkenet, og man kan bruge den ekstra bordplads under madlavning. Ulempen er selvfølgelig at det er en mere statisk løsning (alternativt kunne man lave et bord ud af samme materiale (og højde) som køkkenbordpladen, og så bare stille det løst opad)....Se flereindretning af køkken
Kommentarer (4)Hej Per Det kan helt sikkert godt lade sig gøre med et IKEA-køkken :). Jeg har selv lavet/designet mit IKEA-køkken, og det er ikke så svært igen, så det kan i sagtens finde ud af uden "eksperter". I får lige nogle generelle tips: IKEA laver kun elementer i "lige" numre. Dvs. 20 cm, 40, 60, 80, 100 etc. Det lyder måske lidt upraktisk hvis man lige står og mangler et 50'er skab - til gengæld er det smart da alting "passer" sammen som legoklodser. Jeg gjorde det at jeg klippede en masse firkanter svarende til deres skabsstørrelser ud i en målestok, som jeg så kunne flytte rundt på en plantegning (ligesom her:) På den måde bliver køkkendesign et sjovt puslespil :) Gør brug af IKEA's services. Tag ud i varehuset og hiv i alle skufferne, og gør stor notits af indretningen. Tag på en af deres køkken-workshops, brug deres online køkkendesign-tool og book et møde med en køkkenindretningsekspert. Alle de her ting er gratis, og gør at det er nemmere at tage nogle valg der passer til Jer, og jeres liv. Brug internettet til inspiration. Der er masser af billeder af flotte køkkener her på Houzz, og ellers er Pinterest også et fantastisk sted til inspiration. Skuffer! Sørg for at få så mange skuffer i køkkenet som muligt - det er bare mere praktisk end skabe. IKEA er i øvrigt geniale mht. skuffeindretning. Gør brug af deres skuffer-i-skuffer, skuffeopdelere, og smarte opbevaringsmuligheder - i vil ikke fortryde det: Køber i brugt IKEA, så sørg for at det er fra deres METOD-serie (den gamle hed FAKTUM). På den måde har i stadig muligheden for at udvide med flere skuffer/skifte låger mm., hvis muligheden dukker op. Når alt dette er sagt, så har jeg selv nogle bud på hvad man kunne gøre i jeres køkken: Løsning 1: Nedrivning af væg, med forlængelse af køkken mod vest. Jeg har her bare forlænget med et enkelt element, men man kunne naturligvis forlænge så langt man vil: Løsning 2: U-køkken. Man kunne forlænge køkkenet med en U-væg. Jeg har her tegnet komfuret på højre væg, men det kunne også flyttes til "halvøen" (det vil dog kræve en lofthængt emhætte). Der er naturligvis mange andre måder at gøre det på :). Man kunne f.eks. på østvæggen lave en skabsvæg som her: Det vil give en masse opbevaringsplads, og give mulighed for at få ovnen op i en mere ergonomisk højde. Der kræver naturligvis at man ofrer lidt bordplads. Alternativt kan man lave en mellemting som her: -Med indbygningskøleskab alene, eller her:-med indbygningskøleskab + søjle med indbygningsovn, eller her: -med skjult "bord"-plads bag lågen (her brugt til kaffe-station). Uanset hvilken løsning i vælger, ville jeg klart (om muligt) føre loftskabene helt til loftet, da det forlænger rummet, og giver en meget flottere finish (så er man også fri for den "fedtsamling" man som regel ender med på toppen af sådan nogle overskabe). Håber det var noget i kunne bruge til noget. Uanset hvad ville jeg helt klart spare pengene på en "ekspert", og bruge pengene på køkkenet i stedet :)....Se flereHjælp til indretning af køkken/alrum
Kommentarer (4)Jeg har ikke mulighed for at lave 3D tegningerne pt, men ellers brugte jeg “bare” IKEAs tegneprogram: https://kitchenplanner.ikea.com/dk/UI/Pages/VPUI.htm. Det er ret intuitivt - det kræver bare adgang fra en PC eller Mac. Hvis du laver en bruger vil du kunne gemme dine designs og tweake efterhånden som i får flere idéer - synes det er super smart at bruge i indledningsfasen - om man så ender med et IKEA-køkken eller ej :) Jeg synes egentlig alle løsningerne er gode og interessante (jeg er nok mest team idé-1 eller 3) Jeg ville nok ikke selv fjerne skorstenen. Synes den fungerer som en fin divider mellem stue og køkken. Jeg ville måske ligefrem pille pudsen af og fremhæve den ved at lade den stå i rå mursten. Jeg kan dog godt se at den står dårligt i forhold til idé 3 Mht. øen skal i være obs på at etablering at vask nok betyder oprivning af gulv og dyre ekstraudgifter til VVS’er - jeg forsøger derfor altid at holde vasken samme sted i en køkkenrenovering. Hvis i virkelig vil have den i øen er det selvfølgelig muligt. Ligeledes kan et komfur i øen være irriterende pga. emhætten der da vil hænge lidt akavet i midten af rummet. En måde at komme udenom det på er ved at investere i et komfur med indbygget emhætte. Et sidste obs er placeringen af øen mod en tom væg. For nogen vil væggen bagom øen stå som “tom og ubrugelig” for andre som “luftigt” - det er lidt en personlig præference. Når alt det er sagt er det som sådan ikke mere besværligt at etablere en ø end at lave et køkken langs en væg :)....Se flere- 5 år siden
- 5 år siden
- 5 år siden

Sponsored
Reload the page to not see this specific ad anymore
ptrisja