Hvad er jeres bedste indretningstip?
9 år siden
sidst ændret:7 år siden
Fremhævet svar
Sorter efter:Ældste
(26) kommentarer
- 9 år siden
Relaterede diskussioner
Hvordan ser jeres skabe og hylder ud i køkkenet?
Kommentarer (3)Hej Dorothea. Du kan starte med at overveje følgende spørgsmål: • Hvilke ting har jeg brug for dagligt, og hvilke kun af og til? Er der ting vi bruger så sjældent at vi enten slet ikke behøver dem eller kan have dem på lager et andet sted, f.eks. entreen, bryggerset...? • Hvem skal nemt kunne komme til hvad i husstanden? Skal noget være særligt tilgængeligt for børn, ældre, personer med et handicap? • Hvad er væggene lavet af? Kan der nemt hænges noget op der kan tage tung vægt, f.eks. nogle hylder eller skabe, eller skal køkkenet mest bestå af møbler der står på gulvet, f.eks. også stående vitrineskabe? • Hvor kommer lyset fra? Hvor er vinduerne placeret? Hvor kan der placeres skabe, hylder m.v. så der ikke skabes for mørke hjørner, og så lyset ikke forhindres i at komme til de vigtigste dele af køkkenet, f.eks. køkkenbordet, hvor man skal stå og arbejde og have ordentligt lys? Men hvorfor vil du ikke så gerne tale med en køkkenekspert? Der findes jo forskellige slags af dem... ;-)...Se flereHvad synes I om duftlys?
Kommentarer (15)Jeg har masser duftlys og jeg elsker dem. Ligefra nogle ret lækre jeg fandt i Netto, over &OtherStories til Diptyeque. Især Diptyeque's "Mimosa" og "34" er jeg kæmpe stor fan af. Jeg tænder dem sjældent, især Diptueque lysene fordi de i forvejen dufter meget, når de blot står og står....Se flereHar i installeret nogle former for "intelligent styring" i jeres hus?
Kommentarer (7)IOT også kalde "Internet of Things" jo det har vi haft et par år nu, bla tænd/sluk/tidsstyring af udvendigt lys og automatisk vandning af udestue plus aflæsning af temperatur, alt samme fra mobil telefon. Det bedste er, at det er lavet med raspberry pi til ikke så mange penge, så det behøves ikke at være dyrt indkøbte udstyr. Kan anbefalede app instructables til div. løsninger. Lars...Se flereErfaring med køkkenbordplader i træ?
Kommentarer (16)Vi fik nyt køkken sidste år, og der valgte vi en træbordplade (eg), netop fordi den giver varme til rummet. Derudover var den billig selvom vi bestilte den i en ekstra dyb variant (dette for at underskabe kunne flyttes ud, og derfor er ugenerede af gas/vand-rør). Og så var den medgørlig, så vi nemt selv kunne lave udskæringer, og få en bordplade der passede 100% til alle de skæve rør og vinkler der kan være i en lidt ældre lejlighed. Mht. til upkeep, er det altså slet ikke så galt. Vi bruger bare IKEA's bordolie, og giver den engang hvert halve år max - og det er hverken svært eller tidskrævende. I hverdagen er vi påpasselige med at bruge varmebrikker og skærebræt (ligesom jeg ville med en hvilken som helst type bordplade), og så skal man passe på med at lade våde genstande stå på bordet i længere perioder. Vi har oplevet at der er kommet sorte ringe hvis der f.eks. har stået en våd konservesdåse, men dem har jeg blot skurret væk med en fugtig svamp, og så givet dem lidt olie efterfølgende, og så er de væk. Fordelen ved træbordplader er jo netop at du kan gøre skaden god igen. Vandstænk rundt om vasken har vi ikke rigtig de store problemer med, men vi har også en god gedigen vask (denne fra IKEA <3). Alternativt kunne en vask med afsætningplads være en god idé... Jeg ved i øvrigt at man kan få noget nano-cover til træbordplader som skulle gøre den vandavisende, men jeg har ikke selv erfaring med det. Fordelen ved træbordplader er altså at de er lette at installere og customize og er billige og nemme at holde pæne - også når skaden er sket. Ulempen er at der er lidt vedligeholdelse. Hvis man f.eks. vælger en stenbordplade er den stort set vedligeholdelsesfri, men så er den til gengæld dyrere og en ond makker at installere. Andre materialer er stål og akryl , som er mere hårdføre overfor langvaring vandpåvirkning end træ, men mindre overfor ridser, og laminat som nok er den sarteste af dem alle ifht. ridser og vandpåvirkning, men til gengæld er billig....Se flere- 9 år siden
- 9 år siden
- 9 år siden
- 9 år siden
- 9 år siden
- 9 år siden
- 9 år siden
- 9 år siden
- 9 år siden
- 9 år siden
- 9 år siden
- 9 år sidenSidst ændret: {last_modified_time}9 år siden
- 9 år siden