inge16

Hjælp til indretning af lille gæstebadeværelse

Inge Ernst
3 år siden

Har netop 'strippet' mit gæstebadeværelse, da der skal ilægges gulvvarme. Indretningen er derfor forholdsvis fleksibel, men der er ikke mange m2 at gøre godt med.

Rummet er 156cm bredt og 255 langt - ingen vinduer. Vil helst, at døren, som skal sidde på den smalle ende, er indadgående og venstrehængt. Badeværelset skal indeholde toilet (helst væghængt), håndvask (gerne lille), bruseafdeling (bliver ikke benyttet ret meget) samt mulighed for opbevaring.

Kan nogen mon hjælpe mig med ideer til at få et smart og multifunktionelt gæstebadeværelse? Tak for jeres input :-)

(5) kommentarer

• Mikkel Andresen
    3 år siden

Måske noget ala dette billede, hvor man udnytter hulrummet, hvor det ophængtes toilet cisterne skal hænge:

Inge Ernst thanked Mikkel Andresen
  • Birgitte Petersen
    3 år siden

Jeg ville nok gå efter en ultra klassisk indretning med brus for enden af rummet og så håndvask og toilet på højre side. Om toilettet kan være ophængt er spørgsmålet mht til pladsen, men skulle mene at 156 cm er nok. I stedet for en frithængende vask ville jeg købe en vask med et enkelt underskab, så der er plads til til håndklæder og måske div. ting til dine gæster.

Husk at holde flisefarverne i hvid eller grå og ikke beige, når du ikke har vindue på toilettet. Ellers bliver de hurtigt gullige at se på :)

Inge Ernst thanked Birgitte Petersen
  • Inge Ernst
    Forfatter
    3 år siden

Hej Mikkel - Tusind tak for din tilbagemelding. Dejligt billede og god løsning - mangler bare bruseafdelingen :-(

Hej Birgitte. Tusind tak dine for gode input og tips om farvevalg. Jeg har siddet og nørdet og er ski i tvivl om, om papir bare er for taknemmeligt - men på de vedhæftede tegninger ser du din løsning ( som faktisk passer fint med mine egne ideer :-))

• ptrisja
    3 år siden

Hvis det var mig ville jeg nok bare vælge den klassiske Københavner-badeværelses-indretning:

Dvs. toilet for enden med indbygget cisterne, og opbevaringshylder/skab over (som i Mikkels indlæg), vask på den lange væg (evt med et stort spejl over for at give illusionen om et større rum), og en bruser på modsatte væg. Vasken og bruseren kan selvfølgelig flippes... Men det giver altså maksimal udnyttelse af pladsen i dagligdagen, og man behøver ikke at stå i et klaustrofobisk hjørne når det skal bruges som bad. Jeg har selv sådan et badeværelse (kan ses [her[(https://www.houzz.dk/forum/fliser-til-badevaerelse-kender-du-til-nogle-fine-dsvw-vd~4004857?n=9)), og det er altså enormt nemt og funktionelt - man kan sagtens gå i bad uden at det hele bliver drivvådt, og så er det faktisk nemmere at vedligeholde end en brusekabine.

Inge Ernst thanked ptrisja
  • PRO
    Design4Home
    3 år siden

Hej Inge.

Spændende med dit nye gæstebadeværelse:-)

Det spare en masse plads ud i rummet, når man har mulighed for at placere håndvasken i hjørnet.

Så det er virkelig en god måde at udnytte rummet på når man har et mindre badeværelse.

Her får du lige en idé til en hjørne håndvask:

Hvis du gerne vil have et par hylder op på badeværelset kan jeg varmt anbefalde et par smalle hylder i porcelæn.

Når der også skal kunne tages bad et mindre gæstetoilet stiger luftfugtigheden i rummet hurtigt.

Så hvis man har hylder i træ kan det hurtigt suge fugten til sig, eller det kan være de af og til bliver sprøjtet til med vand.

Hvis du vælger hylder i porcelæn er du ihvertfald sikker på at de ikke går i stykker og så ser det samtidig også virkelig flot ud. :-)

God fornøjelse med indretningen af gæstetoilettet. :-)

Hilsen Jamilla

Inge Ernst thanked Design4Home
Danmark
Tilpas mine indstillinger ved hjælp af cookies

Ved fortsat brug af denne side eller app, accepterer jeg, at Houzz-gruppen bruger cookies og lignende teknologier for at forbedre produkter og tjenester, for at give mig relevant indhold og gøre min oplevelse personlig. Læs mere.