Hvad er jeres bedste budget trick til indretningen og renovation?
8 år siden
sidst ændret:7 år siden
Fremhævet svar
Sorter efter:Ældste
(12) kommentarer
- 8 år siden
Relaterede diskussioner
Tips til kvadratmeter og byg-selv
Kommentarer (8)Fantastisk drømmehus I har fundet på billedet der :-) Vedr. rumstørrelser, så er det mest simple vel, at se på de rum I har i dag og vurdere hvordan de fungerer - er de for små, hvor meget for små og hvad ønsker I egentlig at rummene skal "kunne". Overvej både hverdagssituationer og situationer med (måske mange) gæster: Hvilke situationer skal huset og rummene være forberedt til? Prøv også at læg mærke til rumstørrelse steder hvor I opholder jer som gæst. I forhold til processen er der virkelig mange gode råd man kunne give. Et af de vigtigste er nok, at få lavet en god kontrakt med det/de udførende firmaer, dvs en aftale hvor der ikke er tvivl om hvad der skal laves. Tegninger, beskrivelser, tilbudslister m.v. skal definere opgaven, så der ikke dukker ekstraregninger op under udførelsen. Et andet godt råd: Betal aldrig forud! Betal kun regninger der modsvarer en ydelse der er blevet leveret i form af materialer eller håndværkertimer. Held og lykke med det hele, super spændende projekt :-)...Se flereHvad er jeres bedste indretningstip?
Kommentarer (26)Jeg er helt enig med @Hansen Kitchen ApS. Lys, lys, lys. På engelsk bruger man et begreb der hedder "task lighting", hvilket dækker over det at hver opgave som rummet skal udfylde skal have sit eget lys f.eks en lampe, der er placeret så du ikke skygger for bogen, når du vil sidde og læse. Stemningslys, der gør rummet rart at være i. De fleste har prøvet at sidde en aften og skulle hygge, hvor det eneste lys var en skarp pære i loftet. Det er ikke specielt hyggeligt. Jeg har små lamper placeret i alle hjørner af stuen, så det giver en mere dæmpet belysning, hvilket gør rummet rart at sidde i om aftenen. Den skarpe loftslampe skal man selvfølgelig også have, så man kan se at finde det man har brug for. Man kan eventuelt sætte en lysdæmper på og der er ingen undskyldning længere for man nu kan købe pærer med indbygget lysdæmpning. Den ligner en helt almindelig pære og passer til helt almindelige lamper. Dem jeg har kører med 3 trin, som aktiveres ved at tænde og slukke på kontakten. Hvis du tænder på kontakten som du almindelig vis ville gøre lyser den på højeste niveau, hvis du så slukker og tænder igen lige bagefter, lyser den mindre og sluk/tænd 3. gang på laveste indstilling. Mine er købt i Harald Nyborg og kostede ca. 50kr for en pære til min spisebordslampe. Man kan også bruge lys til at snyde med. Hvis du bor småt er det vigtigt at kunne se så stor en del af gulvet som muligt. Jeg hængte mine skabe op på væggen, lagde et lysstofamatur oven på skabene og skruede et fast på den træliste de hvilede på (det er nogle år siden, hvor LEDlys ikke var så nemt tilgængeligt og billigt som det er nu) Det gjorde skabene til én stor lampe.ploefff.wordpress.comploefff.wordpress.com Det er altid svært at få et ordentligt billede af elektrisk lys, men man kan godt ane hvordan det at man kan se helt ind til væggen for rummet til at virke større....Se flereSkal vi bygge nyt eller renoverer på gammelt hus?
Kommentarer (19)Min mand og jeg var selv i lignende situation for ca. 10 år siden. Vi solgte vores gamle villa på Frederiksberg, som vi havde gået og renoveret på i 14 år. NU ville vi have et nemt liv, med en værktøjskasse der ikke var større end, at den kunne stå under køkkenvasken. Så vi købte os ind i et projekt der hed Glashusene i Trekroner, hvor husene skulle bygges indenfor det kommende år. Vi holdt stor afskedsfest for vennerne og pralede af de lette forhold der ventede os med det nye hus. MEN... projektet blev forsinket, og så lidt mere forsinket og så helt enormt forsinket. Derfor endte det med, at vi alligevel begyndte at se os om efter noget andet. Vi fandt en gammel skole, her på Stevns, faldt fuldstændig for den og de mange muligheder dette store hus med den store have rummer. Vi har siden grint meget af dette "sidespring" til nybyg. Vi er SÅ glade for vores gamle hus, som vi renoverer på der ud af. Og vi har lært meget fra tiden på Frederiksberg, og som en anden en skriver længere oppe, så handler det i HØJ grad om at lave et projekt ad gangen, så det hele tiden er overskueligt, både i forhold til hvad man skal leve i, men også hvad økonomien kan bære. Jeg drømmer da nogen gange om et nyt hus, et 0-energihus som ingenting koster i varme o.s.v., men alle de historier der bor i sådan en gammel skole, er alligevel en temmelig stor den af charmen. Så det korte af det lange er nok, at ingen kan fortælle jer, andre end jer selv, om I er til det ene eller til det andet ;o)...Se flereHjælp til hjemmekontor
Kommentarer (12)Tusind tak for al jeres hjælp! Nu har jeg ihvertfald et godt udgangspunkt at starte med. Jeg har fundet en snedker hvor jeg tænker, at han skal lave et godt og solidt skrivebord til mig- belysning og kontor stol er jeg stadig på udkig efter... - I forhold til opbevaring tænker jeg, at have en lille reol hvor printer også kan pakkes "væk" i- så larm ihvertfald ikke er noget problem. aquamatik; den kontor stol der kan jeg ikke rigtigt finde en pris på- den ser rigtigt lækker ud, men hvad koster sådan en sag? ARKINAUT; Når du siger belysning, vil du så anbefalde mig at have loft lamper eller en skrivebords lampe- måske begge dele? Og har du nogle forslag til lamper der gerne må være flotte. Christian; ift. lednings mylder, er det så ikke muligt blot, at benytte sig af kabel "skinner/bakker" har du nogle erfaringer med dette? Kontoret på billedet er ikke mit, men bare en idé til hvordan, at det kunne se ud....Se flere- 8 år siden
- 8 år sidenSidst ændret: {last_modified_time}8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 7 år siden
- 7 år siden
Sponsoreret
Reload the page to not see this specific ad anymore
Mikkel Andresen