lamper for at lyse rummet helt op
Houzz-bruger-ID-602556124
2 år siden
Fremhævet svar
Sorter efter:Ældste
(6) kommentarer
Mathias Jensen
2 år sidenINDRETNING BY HAUGAARD
2 år sidenRelaterede diskussioner
Mini præ teen drengeværelse
Comments (49)Ja, vi burde lave en forumtråd med idéer til ikea hacks! Ville elske at se andre gode idéer til, hvordan man kan forvandle ikea-møbler til et mere personligt møbel. Jeg har blandt andet Ikea Malms kommede, som jeg er ved at være lidt træt af, og som jeg gerne snart vil gøre noget kreativt ved. Jeg starter en tråd - håber at I har en masse idéer :)...See MoreHvordan laver man hyggebelysning?
Comments (20)Spændende indlæg. Hyggebelysning er meget individuelt som mange af Jer nævner. Rigtig fine lamper fra @Marinov Design i øvrigt, og som du så rigtigt nævner har det meget med farvetemperaturen at gøre, det synes vi i hvert fald også. En traditionel glødepære bliver mere gul i lyset efterhånden som man dæmper den, og ender til sidst i et skær meget nær stearinlys = hygge. En traditionel LED chip som dæmpes holder samme farvetemperatur. Derfor er det som mange af Jer rigtigt smart at have en LED lyskilde hvor man kan skifte farvetemperaturen på. Jeg glæder mig til hvad fremtiden bringer på dette punkt. Jeg kan huske hvordan jeg i min fagprøve forsøgte at introducere LED GU10 som pærer ikke lyste særligt meget, men til gengæld var helt blå i lyset:) Ved ikke om der er nogle af Jer der kan huske de her: Kobber giver et rigtigt godt hyggeskær også, så indersiden af skærmen har jo ganske rigtigt også meget at sige mht. den farve temperatur som bliver reflekteret ud i rummet. Vi har også lamper hvor indersiden er belagt med 18 karats guld for at komme med en rigtig lækker farvetemperatur.. Det gør dog også noget ved prisen at bruge guld som materiale:)...See MoreHvad er det første du lægger mærke til i dette køkken?
Comments (22)Mit blik farer forvirret rundt mellem det forskellige farverige tilbehør. Tænker at de forskellige farverige ting (lamper, gryder klinker osv) kommer bedre til deres ret i forskellige vinkler - men for mig er den vinkel det er fotograferet fra - et miskmask. Jeg mangler et roligt overblik, hvor farverne harmonerer i stedet for at overdøve hinanden....See MoreIndretning af lille badeværelse i lejlighed
Comments (12)Hehe, sådan er jeg også - jeg frygter for den dag jeg er "færdig". Bliver man så nødt til at flytte? Går ud fra at det er dette du refererer til: [https://www.houzz.dk/forum/ideer-til-droenkedeligt-toilet-dsvw-vd~4235480?n=13[(https://www.houzz.dk/forum/ideer-til-droenkedeligt-toilet-dsvw-vd~4235480?n=13) Det kommer an på hvor rørene er placeret. Hvis de sidder et sted uden vandpåvirkning, tænker jeg at MDF ville være fint at bygge det i. Hvis det skal kunne tåle vandpåvirkning er jeg lidt mere på dybt... vand... Jeg ved at mange bruger gasbeton (også kaldet multiplader) ude på badeværelset, da det kan tåle vand, men jeg har ikke selv den store erfaring med det. Men det ville i hvert fald være mit bud - en udhulet multiplade op langs væggen. Jeg ved ikke hvor nemt det er at fjerne sådan noget gasbeton igen, så tjek lige at du ikke lukker nogle rør inde der skal kunne kommes til. Med MDF er det nok lidt nemmere at bygge noget der kan skilles hurtigt ad. Hvis i ender ud i gasbeton kan man bruge det på uendeligt mange måder... Her tænker jeg særligt på at en hylde i brusekabinen måske kunne være brugbar (i kan nøjes med at male, så det blender ind i væggen): Og måske noget opbevaring som du snakkede om at i manglede:...See MoreJohn Søe
2 år sidenSusanne Jagd
2 år sidenArkitekt Carsten Fynbo Larsen
2 år sidenSidst ændret: {last_modified_time}2 år siden

Flere diskussioner
Rimvydas Gudeliauskas