Grønne tage - hot eller not?
8 år siden
sidst ændret:7 år siden
Hot
Not
Fremhævet svar
Sorter efter:Ældste
(69) kommentarer
- 8 år siden
- 8 år sidenSidst ændret: {last_modified_time}8 år siden
Relaterede diskussioner
Hvad har I på væggene?
Kommentarer (4)Hej Louise. Du har helt ret - det er som om, man går lidt i stå når møblerne først er kommet på plads, og så er det virkelig svært at finde noget man vil kunne holde ud at se på i mange år! Har du nogle anbefalinger til interessante stregtegninger eller dygtige fotografer du kan dele ud af?...Se flereHvad er det bedste ved efteråret?
Kommentarer (24)Efteråret er min absolutte yndlingsårstid – selvom hver årstid har noget dejligt at byde på. Elsker farverne, luften og især stemningen, der er lidt en blanding af glæden ved at man kan trække indenfor og hygge sig med familie og venner (og sig selv, med en god bog, en kop varm kakao, pyjamas og tykke sokker) og en snert af melankoli, da det også er lidt trist, at man skal sige farvel til sommersolen, havens planter, træernes blade og de glade dage udenfor, man har haft i løbet af sommeren og sensommeren. Nu begynder der en ny slags glade dage udenfor, hvor man kan trække i den hyggelige, varme jakke (og hue og vanter, når frosten begynder at sætte ind) og gå sig en tur i skoven i de knitrende, røde blade og glæde sig over naturens skønhed – og glæde sig til bagefter at komme hjem i varmen. Inden længe går juleforberedelserne så småt i gang, der jo kun bidrager yderligere til hyggen og samværet. What's not to like?...Se flereMin kommode-farve-krise
Kommentarer (6)Mørk grøn er en af de nye farver indretningseksperter er vilde med for efterår/vinter. Det er en koldere grøn end den der har været hidtil og koldere end den jeg kan se i din fine sofa, men det betyder at det er nemmere at finde grønne accessories til indretningen. Ekstra plus så er planter også en kæmpetrend og grønnere bliver det ikke. Her et bord, Gladom, fra Ikea til 150kr Sort er meget hårdt og rød kan blive meget dramatisk som baggrund til de ting du gerne fremhæve. Prøv at se om du kan finde noget, som kan bruges som en farveprøve, der matcher det grønne i sofaen. Det kan være at du kan finde det i et magasin, en urtepotte eller andet som er til at have med i tasken. Du kan nu tage det med til farvehandleren og få matchet maling præcis til farven, så du kan male kommoderne ensfarvet. På den måde kan du trække farven ud i rummet og få sofaen til at "høre hjemme" Jeg vil ikke anbefale at du forsøger at bejdse kommoderne, fordi de har været malet. Man skal kunne et par tricks for at få et rigtigt godt resultat i sådan en øvelse og det er så træls at bruge sin energi på sådan et projekt, når nu det er en hel indretning, som er målet. Når du alligevel har købt maling til træ, så giv også dine billedrammer en tur. Det vil få det hele til at virke mere sammenhængende. Vigtig detalje - køb den rigtige maling som er egnet træ og fald ikke for fristelsen af at købe en billigere farveprøve, med mindre du har tænkt dig at lakere bagefter og husk at det kan tage flere uger får malingen er hærdet - ikke tørret, men hærdet. Forskellen er om f.eks en vase vil gro fast i malingen, hvis du stiller den oven på kommoden i hast og glæde over at blive færdig. Og også inden du beslutter dig til en vægfarve, er det vigtigt at se hvordan farven virker i det lys du har i rummet. Det kan være at den skal være koldere eller varmere i nuancen for at fungere. Jeg havde en farveprøve på den lækreste, mørke lilla, men med det lys rummet havde kom den til at virke kedelig brun - rart at vide inden jeg brugte penge og energi på at male. Personligt er jeg meget forelsket i "alt i samme farve" som baggrund. Det kan godt virke meget overvældende at male et helt rum i så mørk en farve, men hvis du har modet kan det være virkeligt fedt. Prøv at kigge lidt på Abigail Aherns hjemmeside. Hun gør det virkeligt godt: blog.abigailahern.com Læg mærke til hvor meget den grå baggrund fremhæver de forskellige, farvede detaljer. Bare rolig det virker altså også med en lys farve.Her er et billede af, hvad jeg havde i tankerne med kommoderne. Og hvis det der med farve på alle væggene er mere end du lyster, så synes jeg dette er et godt alternativ:Grunden til at jeg godt kan lide denne løsning er, at det gør det nemmere at lave en lige streg ned af væggen. Vægge kan nemlig godt bule lidt, hvis du vælger at male en enkelt væg, så er chancen for frustrerende skæve hjørner større. Billederne er fra en artikel om at indrette med grøn til inspiration: http://www.trendir.com/green-color-interior-design/. Er tone-i-tone ikke lige dig, så gå efter forskellige nuancer af samme farveLæg mærke til hvor mange forskellige nuancer af grøn og blå der er i dette billede. Så mangler vi bare tekstur. Alle de ting du har købt er hårde overflader, så et blødt tæppe, gardiner osv. hjælper med at give en følelse af at rummet er rart at være i....Se flereFarvevalg i stue/køkken alrum og soveværelse
Kommentarer (5)Farver er min helt store akilleshæl, så der vil jeg ikke komme med alt for mange råd. Jeg har selv en enkel væg i stuen i en grålig blå à la din nr. 5 - bare lysere. Jeg er ikke selv helt tilfreds med den i min stue af den simple grund at min gulvfarve er neutral (grå), så den blå farve får lov at dominere alt for meget, og får rummet til at virke en smule koldt og deprimerende. Du har dog så varme gulve at jeg tænker at alle farverne vil tage sig rigtig godt ud hjemme hos dig (se f.eks. det øverste eksempel i H Sørensen’s post). - Man kan i øvrigt ikke få for meget grønt ;) Mht. til selve udførelsen synes jeg klart at en enkel accentvæg er vejen at gå. For mig bliver det hurtigt lidt 80’er-agtigt med de helfarvede rum. En accentvæg kan laves på mange forskellige måder, så jeg tænker det er nemmest bare at poste lidt inspiration nedenfor: Geometriske former: Halvmalede vægge: "Nye grænser": Til soveværelset kan jeg i øvrigt anbefale at få senge"bordet" inkorporeret som en del af væggen i samme farve. Det har jeg selv, og det giver en enorm ro i rummet at der ikke længere står 2 obligatoriske sengeborde og akkumulerer rod, og så er gavlen samtidig med til at samle rummet. Se f.eks. her: (^ jeg har en løsning som denne med opbevaring i siden. Virkelig praktisk)...Se flere- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år siden
- 8 år sidenSidst ændret: {last_modified_time}8 år siden