Kommentarer
Undersøgelse af trends inden for udendørsprojekter 2017
![](https://st.hzcdn.com/simgs/176302a209bab602_0-1442/_.jpg)
Houzz Research
1. februar 2018
Resultater fra en undersøgelse med 212 danske boligejere fra Houzz om deres nylige eller planlagte udendørs renoveringsprojekter
PERSONLIGHED ER CENTRALT: For en tredjedel af de boligejere, der har renoveret deres uderum, er baggrunden for renoveringen et ønske om at gøre det til deres eget i forbindelse med ny bolig (34%). Andre er blevet motiveret, fordi de endelig havde tid til at gøre noget ved deres uderum (32%), og fordi de ville tilpasse deres uderum til de seneste forandringer i deres familie og deres livsstil (25%).
UDVIDELSE AF BOLIGAREALER: Langt størstedelen af de boligejere, der renoverer deres uderum, bruger det til afslapning (74%) og spisning (58%) og gør rummet komfortabelt ved at købe udendørs lounges og bænke (begge 30%).
NABO-VENLIG: Én ud af syv boligejere fortæller, at de interagerer mere med deres naboer efter udendørsprojektet. Interaktion med naboer indebærer alt fra small talk (61%), udveksling af høflige hilsner (52%), deltagelse i grillaftener og gadefester (36 procent) og hjælp når der er brug for det (34%), til socialt samvær over et glas eller en middag (hhv. 27% og 25%).
BELYSNING ER BLEVET “SMART”: En ferdedel af boligejerne opgraderer deres belysning i forbindelse med deres udendørsprojekt (24%). Én ud af fem, der opgraderer belysning, installerer “smart” belysning, der kan kontrolleres fra en mobil enhed (18%). Andre populære typer er LED-, sol- og lavspændingsbelysning.
Download hele rapporten
Global sammenligningsrapport
UDVIDELSE AF BOLIGAREALER: Langt størstedelen af de boligejere, der renoverer deres uderum, bruger det til afslapning (74%) og spisning (58%) og gør rummet komfortabelt ved at købe udendørs lounges og bænke (begge 30%).
NABO-VENLIG: Én ud af syv boligejere fortæller, at de interagerer mere med deres naboer efter udendørsprojektet. Interaktion med naboer indebærer alt fra small talk (61%), udveksling af høflige hilsner (52%), deltagelse i grillaftener og gadefester (36 procent) og hjælp når der er brug for det (34%), til socialt samvær over et glas eller en middag (hhv. 27% og 25%).
BELYSNING ER BLEVET “SMART”: En ferdedel af boligejerne opgraderer deres belysning i forbindelse med deres udendørsprojekt (24%). Én ud af fem, der opgraderer belysning, installerer “smart” belysning, der kan kontrolleres fra en mobil enhed (18%). Andre populære typer er LED-, sol- og lavspændingsbelysning.
Download hele rapporten
Global sammenligningsrapport
Relaterede artikler
Uderum
Udendørs tendens: Vi vil slappe af i haven og på terrassen
Af Helle Sindal
Plads til afslapning og udendørs måltider står ifølge en Houzz-undersøgelse højt på boligejernes udendørs ønskeliste.
Hele artiklen
Livsstil
Nyt køkken giver sundere livsstil og mere tid med familien
Af Helle Sindal
Samlingssted, lektieplads og madværksted. Et nyt køkken bliver rammen om nye vaner, viser en Houzz-undersøgelse.
Hele artiklen
Livsstil
Renoverings-trend: Vi vil have smartere, sundere og grønnere hjem
Houzz-undersøgelse viser, at vi prioriterer sunde hjem og bæredygtige materialer, når vi foretager boligrenoveringer.
Hele artiklen