Sådan opfordrer du dine kunder til at give dig gode anmeldelser
Er dine kunder glade og tilfredse? Her får du 5 gode råd til, hvordan de kan hjælpe din forretning med at vokse.
Houzz Norden Redaktionen
27. februar 2020
Du er færdig med et vellykket renoveringsprojekt, og kunden er ovenud lykkelig… men hvordan får du dem til at dele deres begejstring med andre? Følg denne simple guide med tips til, hvordan du opfordrer kunder til at skrive positive anmeldelser.
1. Spørg med det samme
Den mest indlysende måde at få en kunde skrive en anmeldelse på er… ja, at bede dem om det. Og jo før jo bedre! Så snart I er færdige, og projektet stadig er frisk i kundens hukommelse, kan du pænt spørge, om vedkommende kunne tænke sig at dele sin oplevelse ved at skrive en kort anmeldelse på din hjemmeside eller Houzz-profil.
“Jeg sørger altid for at få et godt forhold til mine kunder,” siger William Jones fra møbelsnedkeriet Clermont Carpentry. “Og når jeg har gjort et godt stykke arbejde, har jeg intet problem med at spørge pænt om en anmeldelse.”
Den mest indlysende måde at få en kunde skrive en anmeldelse på er… ja, at bede dem om det. Og jo før jo bedre! Så snart I er færdige, og projektet stadig er frisk i kundens hukommelse, kan du pænt spørge, om vedkommende kunne tænke sig at dele sin oplevelse ved at skrive en kort anmeldelse på din hjemmeside eller Houzz-profil.
“Jeg sørger altid for at få et godt forhold til mine kunder,” siger William Jones fra møbelsnedkeriet Clermont Carpentry. “Og når jeg har gjort et godt stykke arbejde, har jeg intet problem med at spørge pænt om en anmeldelse.”
2. Gør det nemt for kunden
Vi har allesammen travlt, og selv hvis kunder har de bedste intentioner om at skrive en anmeldelse, løber tiden fra os. Gør derfor processen så enkelt som muligt ved at e-maile dem et link med klare instruktioner. Du kan eksempelvis inkludere eksempler på tidligere anmeldelser, som kan inspirere dem.
Illya Karpenko fra Illya Kitchensforklarer, hvordan de i hans firma har forenklet processen: “Når et projekt er overstået, sender vi en e-mail ud til kunden og takker dem for at vælge os. I e-mailen nævner vi desuden, at de vil få tilsendt et link, hvor de kan skrive en anmeldelse.”
Vi har allesammen travlt, og selv hvis kunder har de bedste intentioner om at skrive en anmeldelse, løber tiden fra os. Gør derfor processen så enkelt som muligt ved at e-maile dem et link med klare instruktioner. Du kan eksempelvis inkludere eksempler på tidligere anmeldelser, som kan inspirere dem.
Illya Karpenko fra Illya Kitchensforklarer, hvordan de i hans firma har forenklet processen: “Når et projekt er overstået, sender vi en e-mail ud til kunden og takker dem for at vælge os. I e-mailen nævner vi desuden, at de vil få tilsendt et link, hvor de kan skrive en anmeldelse.”
3. Spørg, om du må vise resultatet frem
Hvis du er super tilfreds med resultatet af et projekt, så spørg kunden, om du må tage billeder af det og vise dem på din hjemmeside eller Houzz-profil. Der er gode chancer for, at kunden vil føle sig beæret – og desuden være mere tilbøjelig til at knytte et par ord, du kan knytte til de flotte billeder.
Hvis du er super tilfreds med resultatet af et projekt, så spørg kunden, om du må tage billeder af det og vise dem på din hjemmeside eller Houzz-profil. Der er gode chancer for, at kunden vil føle sig beæret – og desuden være mere tilbøjelig til at knytte et par ord, du kan knytte til de flotte billeder.
4. Svar altid på anmeldelser
Det er ret sandsynligt, at dine nuværende kunder har kigget på tidligere anmeldelser, før de hyrede dig, og det er altid en god idé at gøre et godt indtryk fra starten. Brug derfor tid på at svare de kunder, der har skrevet anmeldelser, og tak dem for deres udmelding. Potentielle kunder vil bemærke – og sætte pris på – dit engagement og desuden være mere fristede til selv at smide en anmeldelse, når deres eget projekt er veloverstået.
Det er ret sandsynligt, at dine nuværende kunder har kigget på tidligere anmeldelser, før de hyrede dig, og det er altid en god idé at gøre et godt indtryk fra starten. Brug derfor tid på at svare de kunder, der har skrevet anmeldelser, og tak dem for deres udmelding. Potentielle kunder vil bemærke – og sætte pris på – dit engagement og desuden være mere fristede til selv at smide en anmeldelse, når deres eget projekt er veloverstået.
5. Tænk strategisk
Det er ikke alle, der gør brug af dine tjenester, som vil finde tid til at skrive en anmeldelse. Men hvis du er strategisk med din forespørgsel efter hvert eneste veloverståede projekt, skal de gode anbefalinger nok hobe sig op! Gør det til en integreret del af din strategi, og sørg for, at hele dit team er opmærksomme på at anmode om en anmeldelse og sende den relevante information til kunderne. Kom i gang allerede i dag ved at anmode om anmeldelser fra kunder, du tidligere har arbejdet for.
Hvordan beder du dine kunder om at skrive anmeldelser?
Del dine ideer i kommentarfeltet herunder…
Det er ikke alle, der gør brug af dine tjenester, som vil finde tid til at skrive en anmeldelse. Men hvis du er strategisk med din forespørgsel efter hvert eneste veloverståede projekt, skal de gode anbefalinger nok hobe sig op! Gør det til en integreret del af din strategi, og sørg for, at hele dit team er opmærksomme på at anmode om en anmeldelse og sende den relevante information til kunderne. Kom i gang allerede i dag ved at anmode om anmeldelser fra kunder, du tidligere har arbejdet for.
Hvordan beder du dine kunder om at skrive anmeldelser?
Del dine ideer i kommentarfeltet herunder…
Relaterede artikler
Bliv hjemme
Tag dig godt ud på skærmen! 7 gode råd til stilede videomøder
3 eksperter giver tips til at fremstå tjekket, stilfuld og professionel, når du mødes online med venner og kolleger.
Hele artiklen
For eksperter
Sådan kan Houzz være en hjælp, når du arbejder på afstand
Benyt dig af 5 smarte værktøjer, som kan hjælpe dig holde kontakten og promovere din forretning – uanset hvor du er.
Hele artiklen
For eksperter
4 smarte måder: Brug idébøger til at kommunikere med dine kunder
Af Kate Burt
Her er en række konkrete tips til at bruge Houzz-idébøger til at få dit projekt på skinner – både fysisk og digitalt.
Hele artiklen
For eksperter
Sådan håndterer danske bolig-professionelle den svære tid
9 forskellige fagfolk fortæller, hvor hårdt corona har ramt indtil nu – og hvordan de bedst holder gang i forretningen.
Hele artiklen
For eksperter
Gode råd: Hold kontakten med dine kunder under coronakrisen
Indretningsarkitekten giver gode råd til digital kommunikation og til at holde kunder orienteret om status på projekter.
Hele artiklen
For eksperter
Sådan kobler du din hjemmeside sammen med dine sociale medier
Det er et must at linke din hjemmeside til dine konti på sociale medier, hvis du vil øge din trafik – sådan gør du...
Hele artiklen
Hjemmekontor
Praktisk guide: Sådan forbereder du dig på at arbejde hjemmefra
Coronavirus vender op og ned på vores dagligdag – Her er 6 gode råd til dig, der pludselig skal arbejde hjemmefra.
Hele artiklen
Arkitektur
For første gang: To kvinder vinder Pritzker Architecture Prize
Arkitekterne Yvonne Farrell og Shelley McNamara fra Irland tegner rationelle bygninger baseret på placering og funktion.
Hele artiklen
Livsstil
Er der egentlig forskel på 'mandligt' og 'kvindeligt' design?
Af Sara Norrman
En række kvindelige designere står bag en udstilling, der byder på alternativer til den "mandsdominerede" designverden.
Hele artiklen
Hit the nail on the head about asking the client for a review whilst the project is freshly complete. Good Tip.
Great review. I put the link in my final invoice email asking them to review us to help us grow our business. It seems to work well and customers are very responsive.
Good customer service to check all is ok and if any niggles can be sorted right away before they build up, and at same time, ask for that review.