Sådan opfordrer du dine kunder til at give dig gode anmeldelser
Er dine kunder glade og tilfredse? Her får du 5 gode råd til, hvordan de kan hjælpe din forretning med at vokse.
Du er færdig med et vellykket renoveringsprojekt, og kunden er ovenud lykkelig… men hvordan får du dem til at dele deres begejstring med andre? Følg denne simple guide med tips til, hvordan du opfordrer kunder til at skrive positive anmeldelser.
2. Gør det nemt for kunden
Vi har allesammen travlt, og selv hvis kunder har de bedste intentioner om at skrive en anmeldelse, løber tiden fra os. Gør derfor processen så enkelt som muligt ved at e-maile dem et link med klare instruktioner. Du kan eksempelvis inkludere eksempler på tidligere anmeldelser, som kan inspirere dem.
Illya Karpenko fra Illya Kitchensforklarer, hvordan de i hans firma har forenklet processen: “Når et projekt er overstået, sender vi en e-mail ud til kunden og takker dem for at vælge os. I e-mailen nævner vi desuden, at de vil få tilsendt et link, hvor de kan skrive en anmeldelse.”
Vi har allesammen travlt, og selv hvis kunder har de bedste intentioner om at skrive en anmeldelse, løber tiden fra os. Gør derfor processen så enkelt som muligt ved at e-maile dem et link med klare instruktioner. Du kan eksempelvis inkludere eksempler på tidligere anmeldelser, som kan inspirere dem.
Illya Karpenko fra Illya Kitchensforklarer, hvordan de i hans firma har forenklet processen: “Når et projekt er overstået, sender vi en e-mail ud til kunden og takker dem for at vælge os. I e-mailen nævner vi desuden, at de vil få tilsendt et link, hvor de kan skrive en anmeldelse.”
3. Spørg, om du må vise resultatet frem
Hvis du er super tilfreds med resultatet af et projekt, så spørg kunden, om du må tage billeder af det og vise dem på din hjemmeside eller Houzz-profil. Der er gode chancer for, at kunden vil føle sig beæret – og desuden være mere tilbøjelig til at knytte et par ord, du kan knytte til de flotte billeder.
Hvis du er super tilfreds med resultatet af et projekt, så spørg kunden, om du må tage billeder af det og vise dem på din hjemmeside eller Houzz-profil. Der er gode chancer for, at kunden vil føle sig beæret – og desuden være mere tilbøjelig til at knytte et par ord, du kan knytte til de flotte billeder.
4. Svar altid på anmeldelser
Det er ret sandsynligt, at dine nuværende kunder har kigget på tidligere anmeldelser, før de hyrede dig, og det er altid en god idé at gøre et godt indtryk fra starten. Brug derfor tid på at svare de kunder, der har skrevet anmeldelser, og tak dem for deres udmelding. Potentielle kunder vil bemærke – og sætte pris på – dit engagement og desuden være mere fristede til selv at smide en anmeldelse, når deres eget projekt er veloverstået.
Det er ret sandsynligt, at dine nuværende kunder har kigget på tidligere anmeldelser, før de hyrede dig, og det er altid en god idé at gøre et godt indtryk fra starten. Brug derfor tid på at svare de kunder, der har skrevet anmeldelser, og tak dem for deres udmelding. Potentielle kunder vil bemærke – og sætte pris på – dit engagement og desuden være mere fristede til selv at smide en anmeldelse, når deres eget projekt er veloverstået.
5. Tænk strategisk
Det er ikke alle, der gør brug af dine tjenester, som vil finde tid til at skrive en anmeldelse. Men hvis du er strategisk med din forespørgsel efter hvert eneste veloverståede projekt, skal de gode anbefalinger nok hobe sig op! Gør det til en integreret del af din strategi, og sørg for, at hele dit team er opmærksomme på at anmode om en anmeldelse og sende den relevante information til kunderne. Kom i gang allerede i dag ved at anmode om anmeldelser fra kunder, du tidligere har arbejdet for.
Hvordan beder du dine kunder om at skrive anmeldelser?
Del dine ideer i kommentarfeltet herunder…
Det er ikke alle, der gør brug af dine tjenester, som vil finde tid til at skrive en anmeldelse. Men hvis du er strategisk med din forespørgsel efter hvert eneste veloverståede projekt, skal de gode anbefalinger nok hobe sig op! Gør det til en integreret del af din strategi, og sørg for, at hele dit team er opmærksomme på at anmode om en anmeldelse og sende den relevante information til kunderne. Kom i gang allerede i dag ved at anmode om anmeldelser fra kunder, du tidligere har arbejdet for.
Hvordan beder du dine kunder om at skrive anmeldelser?
Del dine ideer i kommentarfeltet herunder…
Den mest indlysende måde at få en kunde skrive en anmeldelse på er… ja, at bede dem om det. Og jo før jo bedre! Så snart I er færdige, og projektet stadig er frisk i kundens hukommelse, kan du pænt spørge, om vedkommende kunne tænke sig at dele sin oplevelse ved at skrive en kort anmeldelse på din hjemmeside eller Houzz-profil.
“Jeg sørger altid for at få et godt forhold til mine kunder,” siger William Jones fra møbelsnedkeriet Clermont Carpentry. “Og når jeg har gjort et godt stykke arbejde, har jeg intet problem med at spørge pænt om en anmeldelse.”